Skärgårdscupen 2-3 juli 2011

På fredagkvällen dömde Kjell i Kil o jag i Munkfors. Släppte av Kjell i Kil o skulle hämta upp honom eftersom vi räknat ut att jag skulle bli klar mycket tidigare än han. Men nu blev det inte riktigt så, han fick sitta i Kil o vänta på mig i två timmar!!! Halv elva hämtade jag honom, fort hem där husbilen stod klar för avfärd till Nynäshamn o Skärgårdscupen.

Vi kom fram strax efter kl. tre på natten eller rättare sagt morgonen, spöregnade så vi vågade inte köra ner på gräsplanen där alla stod.
Som tur var startade vi inte förrän klockan tio så det blev några timmars sömn iallafall. Vi var nitton startande, Shikka o jag fick nr 14. Vårt lag - Jag & Shikka, Lena & Sheger, Mona & Alfred hamnade på sena startnummer allihop.
Dagen bjöd på en tropisk hetta, men det var nog mest jag som mådde dåligt av den visade det sig. Shikka körde på som hon brukar, hon var riktigt duktig o jag försökte vara lite mer berömmande mellan momenten denna dag, kändes skönt att få visa henne lite uppskattning.....
Mona o Alfred nollade tyvärr vittringen denna dag, Alfred hämtade pinnen snyggt som vanligt men på hemvägen tog han hindret också som stod väldigt nära...... Mona hann inte med på detta!
Lena o Sheger gjorde en kanonrunda.
Många fina ekipage att titta på men det VAR varmt åt hundarna och förarna!
Pallen lördag Lena & Sheger, Jag & Shikka, Lena & Sky
Domarna och tävlingsledarna som gjorde ett suveränt jobb i värmen!
Tage Hjelm som suverän speaker!
Mona Karlsson
Maria Larsson
Tina Rosberg
Lena Andersson
Mattias Karlsson
Detta var bilderna som fanns i kameran.
Lördag kväll var det FEST, mingel, lekar, god mat, sång o dans & mycket flytande. Kul att träffa många goa vänner. Klockan blev inte långt ifrån gårdagen...... det fick man betala för på söndagen, men det var det värt!
Det var samling kl. 11. Startnummer 9. Kände en liten oro hos Shikka vid sitt i grupp o det besannades, hon var riktigt otrygg enligt Kjell o la sig till slut. Tvekade lite om jag skulle lägga platsen men gjorde det iallafall. Hon låg men darrade lite när jag kom tillbaka.
Nästan lika varmt som gårdagen. När det blev vår tur stärkte jag upp henne med mycket beröm, vilket jag inte skulle gjort....... Hon gick ur hand direkt vid första steget, men en del moment gjorde hon ritigt riktigt bra, men nu har jag provat olika sätt att bete mig själv! Hon behöver inget beröm för att fortsätta, belönar sig helt o hållet själv med nästa o nästa moment hela programmet. Min lilla härliga Shikka är en stor utmaning kan jag lova!
Pallen söndag blev Lena & Sheger (han är stabil o gör inga missar lilla gulle), Lena & Gubben, Maria & Kylie! Grattis Grattis!
Pantertanterna kom på andra plats bland lagen.
Skärgårdscupens totala segrare i slutfinalen blev Tage! GRATTIS!!
En jätteeloge till Nynäshamns BK för detta arrangemang. Helt suveränt o trevliga o glada funktionärer överallt. Vi kommer gärna tillbaka nästa år.
Tack till alla goa kamrater för denna helg!
Fick ta husbilen själv hem eftersom Kjell åkte med Mona direkt till Hörby o landslagsläger innan de åker vidare till Paris o VM! Lycka Lycka till nu tjejer!

Kommentarer
Postat av: Anna Holmström

Snyggt jobbat i hettan !!

2011-07-04 @ 22:02:11
URL: http://www.annaho.bloggplatsen.se
Postat av: Lena Eriksson

Tack för en trevlig helg och grattis till fina resultat i värmen.

2011-07-04 @ 22:42:44
URL: http://www.lenashundsida.cybersite.se
Postat av: Tina/Rosso

Vilken härlig och rolig helg ni har haft.

Kan tänka att både hundar och förare var trötta efter den helgen.... nja kanske inte Shikka då ;)

Kram från oss

2011-07-06 @ 11:41:47
URL: http://www.nellierosso.dinstudio.se
Postat av: Maria

Tack för en toppenhelg!! Ses snart igen! :)

2011-07-06 @ 14:31:55
URL: http://www.kennelwalkabout.se
Postat av: Angelica Ekman

Bra jobbat av er allihopa ! kram

2011-07-08 @ 22:56:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0