Krollies o min resa tillsammans

1999 föddes en liten grå-vit valp hos Ulf o Lena i Åmål som skulle bli min, fastnade för henne första gången vi var där men fick snällt vänta tills mina kompisar valt sina tikar o till min lycka blev hon min.

Första året tränade vi o lekte in olika moment, startade när hon var 10 månader o en dag i LKL 1. Hon blev SLCH år 2000.

2001 blev ett riktigt träningsår o vi provade oss fram på tävlingsbanorna med både ris o ros. Hennes första SM blev detta år i Skutskär men vi var långtifrån färdiga fick vi erfara. Påt igen o mer träning.

2002 hände det!!!! SM i Karlshamn fick vi startnummer 3, gick in o gjorde vårt program som skulle visa sig hålla till en 2:a placering i kvalet. På finaldagen satt vi på läktaren o tittade på alla duktiga ekipage (hör ngn i publiken säga - vänta tills de "bästa" är kvar. På darriga ben o hjärtat i halsgropen går jag därifrån med min Krollie, ut i skogen o väntar på vår tur. Gör vårt program som håller o vi hamnar 2:a på detta SM.




Detta var riktigt stort för mig o Krollie, kändes som vi vunnit allt min lilla gråvita o jag.

Sökte detta året till lydnadslandslaget o fick beskedet att vi skulle få vara med på Nordiska som detta år gick i Stockholm. Hade krigsdans i trädgården när jag fick brevet, tur att man bor i skogen......

Fick här min mentor Jonte Eklöf som varit min vän o hjälp i alla år, förutom min man Kjell som har ställt upp på oss till 300% under hela vår resa.



Lagguld o vår ind. placering blev detta år 9:a

Under 2002 blev hon även Norsk LCH

2002 blir hon även Årets Lydnadshund i Kristinehamns BK som skall visa sig hålla från 2002-2010.

2003 går SM i Mantorp, vi placerar oss som 2:a i kvalet även detta år... I finalen kastar jag metallen jättesnett, tänker inte så mycket på det men fick en chock när hon hoppar över hindret o vips sitter hon vid sidan med metallen men glömt hoppa över hindret, känns ju inte bättre precis när jag får telefon o någon skriker - vad faan gör du käringjävel, har du inte tränat sneda kast!!!!!
Vi slutar på 8:e plats.

Vi får chansen i lydnadslandslaget ännu en gång, först VM i Tyskland, ännu en krigsdans i trädgården, men tyvärr börjar Krollie löpa o vår dag i Tyskland är det höglöp o det händer en del konstiga saker, men publikfavorit blir hon iallafall..... Laget tar Guld + pallen består av tre Svenskar, Christina, Sofie o Jonte.



Trodde nog nu att allt var kört med landslaget men ledningen trodde nog på oss (tack för det) så vi åker till NM i Danmark där laget tar Silver, Krollie o jag hamnar ind. på 10:e plats.



Blir 5:a på SKK:s Årets Lydnadshund (dessa tävlingar var otroligt roliga att åka på, här lärde man känna så otroligt många bra människor som visat sig vara riktigt bra vänner under alla år)

2004 går SM i Kumla där vi missar i kvalet o hamnar på 16:e plats o är publik på finaldagen.

Detta året reser vi till Italien o Turin med Donald o Monikas buss tillsammans med Jonte o Lena, Sven o Monika. Möter upp landslaget där för att tävla EM. Lagguld o Krollie o jag hamnar 3:a ind.

Nordiska Mästerskapen går i Finland, Lagsilver, Krollie o jag 5:a ind.

Detta år blir vi 2:a på SKK:s Lydnadshund

2005 går SM i Borås. Vi hamnar på 5:e plats Krollie o jag.



EM i Wien där laget tar silver o Krollie o jag 14:e plats ind.

  

Nordiska Mästerskapen går detta året i Norge, Lagsilver o Krollie o jag 8:a ind.



Detta år blir Krollie Internationell  Lydnadschampion o 2:a Årets Lydnadshund SKK

2006 går SM i Uppsala, Krollie o jag hamnar 11:a ind. här skulle det visa sig att Krollie inte var helt frisk men med vet.hjälp kom hon tillbaka.



VM går i Polen, vi reser tillsammans med Jonte o Qeisi. Blir Lagsilver o Krollie o jag blir 8:a ind.



Inmarsch



Vår dag hamnar vi på tredje plats efter två finskor.

Nordiska Mästerskapen går detta året i Sverige. Lagguld o Krollie o jag blir 2:a efter Anne o Ginni.





Även detta år blir vi 2:a i Årets Lydnadshund SKK
Årets Lydnadshund Brukshunden

2007 EM i Kroatien går en vecka före SM detta år. Laget hamnar på en 4:e plats o Krollie o jag 22:a efter de värsta känsloupplevelser jag varit med om.



SM går i Kristianstad o vi har inte mycket tid för att ladda om till detta efter Kroatien men min fyrbenta vän hjälper mig genom både kval o final till en Silverplats (gud vad jag älskar denna hund)







Nordiska Mästerskapen går detta år i Danmark där Sverige tar Lagsilver o Krollie o jag 3:a ind.





Vi får avsluta Årets Lydnadshund SKK som vinnare när detta tyvärr läggs ner



 
Krollie o jag får mottaga Bo Jonssons Lydnadsstipendie




2008 SM Öland vi hamnar 5:a efter en nära dödens upplevelse (Anna Jansson ord) när Krollie läger sig i Sitt i grupp i finalen.





VM detta år går på hemmaplan Stockholm. Laget hamnar på en 5:e plats, Krollie o jag 5;a ind.



tvåa vår dag



Nordiska Mästerskapen går i Finland. Lagbrons, Krollie o jag 6:a ind.



Krollie o jag väntar på vår tur




2009 SM går i Karlskrona. Krollie o jag hamnar på 3:e plats o brons





VM går i Slovakien. Lagsilver Krollie o jag 6:a ind.



Krollie o jag vann vår dag i Bratislava





Nordiska Mästerskapen detta år går i Norge där Sverige tar Lagguld, Krollie o jag 5:a ind. Detta var första gången vi inte fick en enda minnessak från arrangörslandet, varken lagmässigt eller individuellt. Mycket märkligt och dåligt.






2010 SM på hemmaplan Karlstad o äntligen får Krollie o jag vårt efterlängtade GULD!! Hennes 10:e SM o en vecka från 11 år, helt otroligt vilken hund jag har o haft på tävlingsbanorna under alla dessa år. Ni kanske förstår att jag älskar denna fyrbenta grå-vita tjej.













Säger TACK än en gång för alla grattisar o uppmuntran till mig o Krollie

Så kom då avslutningen på vår karriär, hade nog bestämt mig innan VM i Danmark att det skulle bli vår sista landslagstävling trots att Lotta tyckte vi kunde sträcka oss året ut.

Denna tävling stryker jag ur minnet o avslutar vår karriär med ett SM-Guld.

Vill tacka alla vänner, lagledare under åren, lagkompisar som växlat under åren, träningskompisar, barn o släkt, ja alla ingen nämnd o ingen glömd för alla dessa underbara år.

Det största tacket skall givetvis min fyrbenta vän ha som gett mig en otrolig resa under 11 år inom tävlingsvärlden, vi har aldrig kommit på sådana resor utan henne.

Nu skall Krollie få en härlig pension med mycket lek o inga krav, än så länge tror jag inte hon tycker det är så kul att vara pensionär men åren tar ju tyvärr ut sin rätt hur ont det än gör








Kommentarer
Postat av: Ingela

Vlken härlig läsning Lillemor! Jag får ståpäls när man läser om ert liv tillsammans!

Ett fantastiskt ekipage, med en fantastisk karriär!

Hoppas du nu får många fina år med damen!

Ingela

2011-01-08 @ 19:57:15
URL: http://ostanvindens.se
Postat av: Malin

Och vilken resa!!!

Ni är helt otroliga du och din fantastiska Krollie! Stor kram till er!



/Malin och Jojo

2011-01-08 @ 20:00:28
Postat av: Pia

Mina ögon tåras när jag läser din krönika.....Fantastiska Krollie o Fantastiska Lillemor - ett Fantastiskt, äkta team.



kram från Pia o Mic

2011-01-08 @ 20:12:40
Postat av: Marika, Nellie & Speja

Ja, vad ska man säga!? Helt otroliga, vilket ekipage. Är så glad att jag kom in i lydnads världen och fick följa eran resa de sista åren. Du inspirerar mig, inte minst för att du är en så otroligt härlig person!!

STOR KRAM till er båda!!

2011-01-08 @ 20:17:55
Postat av: Lena Gubben Spot

Blir tår ögd av din berättelse.Vilken resa ni haft & vilket team ni varit & en stor förebild för så många.Mycket är nog vunnit för att du är du,omtänksam,trevlig & duktig.

2011-01-08 @ 21:02:16
URL: http://www.vallgubben.se
Postat av: Maria

Wow!! Vilken resa ni gjort, vilka fina resultat! Vilken underbar hund hon är! Å vilken underbar & ödmjuk person du är!

Kramar till er!

2011-01-08 @ 21:27:03
URL: http://www.kennelwalkabout.se
Postat av: Sofia och Tia

Vilken underbar tid ni haft och fortfarande har tillsammans. Jag är djupt imponerad av er och så oerhört tacksam att jag fått äran att lära känna dig och fantastiska Krollie.

2011-01-08 @ 22:52:12
Postat av: Anna & Winna

Vilken härlig resa ni har haft :)

Du är en stor förebild för oss som tränar o tävlar, en fantastisk människa och en otrolig hund. Vilket ekipage!

Kram till er!

2011-01-09 @ 10:13:58
URL: http://www.winna.cybersite.se
Postat av: Jessica och Katla, Mac

Så fint skrivet!! Kram

2011-01-09 @ 13:59:24
Postat av: Anna Jansson

Finns nog ingen motsvarighet till krollie och Lillemor i hela världen!!!

2011-01-09 @ 15:11:13
Postat av: Lillemor

Tack alla goa vänner!! Inte nog med att tårarna trillade när jag skrev om mig o Krollie, gör det ännu en gång när jag läser vad ni skriver till oss! Tack igen o kram till alla från mig o Krollie!

2011-01-09 @ 21:16:30
Postat av: Lillemor

Tack alla goa vänner! Inte nog med att tårarna trillade när jag skrev om mig o Krollie, ännu en gång trillar de när jag läser vad ni skriver till oss. Kramar från mig o Krollie

2011-01-09 @ 21:18:55
Postat av: Lillemor

Tack alla goa vänner! Inte nog med att tårarna trillade när jag skrev om mig o Krollie, ännu en gång trillar de när jag läser vad ni skriver till oss. Kramar från mig o Krollie

2011-01-09 @ 21:20:22
Postat av: Anette W C S

Vilken fantastisk resa ni gjort tillsammans! Jättekul att läsa om o jättekul att det gått så bra för er o att ni fick sluta med sm-guld på hemmaplan! Sååååå bra!

2011-01-10 @ 15:45:33
Postat av: Diana

Jag är så glad över att fått vara med på några av de äventyren du och Krollie har gjort.

Kan bara skriva, FANTASTISKT!

Kramar Diana

2011-01-10 @ 20:31:04
Postat av: Ulli&Muffin

Vilken fin läsning! Vi är två av ALLA fans "out there" Få förunnat denna resa.Otroligt! kommer sakna...All lycka till i fortsättningen!!

2011-01-11 @ 16:55:05
Postat av: Åsa

Underbar läsning!!!

2011-01-11 @ 19:53:40
URL: http://www.brakstakarna.se
Postat av: Berit

Så fint du har skrivit om din älskade Krollie och er fantastiska resa genom åren, tårarna rann ner för mina kinder. Önskar lycka till med nya stjärnan. Kram Berit

2011-01-12 @ 21:02:57
Postat av: Jörgen

Härlig läsning!

Är så glad att fått lära känna er under alla bragder som ni har gjort. Alltid lika ödmjuk varje gång vi träffas o framför allt aldrig ett klagomål eller en ursäkt när vi har tävlat. Du är en underbar människa med en otrolig KROLLIE!!!

Höjd punkten var ni fick vinna på sista SM på hemma plan! Ingen har varit så värdig för att få överst på pallen i mina ögon....

Inte ett öga torrt var det i hela Karlstad !!!

Puss o Kram på er!

2011-01-15 @ 09:20:39
Postat av: Eva G

Åh vilken underbar läsning! Tack för sammanfattningen! och vilken otroligt häftig karriär ni haft!! Och TACK för att du gjort ett sånt jobb med att respresentera Sverige & inspirera oss "hobbyförare" som du gjort genom åren!

Massa kramar Eva G

2011-01-16 @ 00:49:47
URL: http://www.hundarna.com
Postat av: Carola & Pajas

Vilken fantastiskt härlig resa ni har gjort, och vilken underbar hund Krollie är. Blev aldelles tårögd när jag läste. Jag hoppas du får uppleva ännu en härlig resa tillsammans med Shikka. Du är en sån fantastisk förebild som inspirerar så många. Många kramar från mig och Pajas

2011-01-16 @ 16:43:45
URL: http://www.123minsida.se/carolaknudsen
Postat av: Heléne, Mick & Tiger

Ja, vi gråter nog alla en skvätt när vi läser om makalösa Lillemor och Krollie. Vilken resa - tänk att bara få uppleva detta. Och vilket otroligt samspel och härlig träningsglädje det ligger bakom den enorma prestation som det innebär att ligga på topp under så många år.

Hoppas ni får många härliga år tillsammans att bara njuta av det ni gjort.

Varma kramar!

2011-01-17 @ 07:09:06
URL: http://web.mac.com/jackeoki2/Webbplats
Postat av: Gro

Her sitter også norskene og gråter... Helt utrolig hva dere har oppnådd og opplevd sammen, du og Krollie og Kjell. Jeg er så glad og takknemlig for å ha vært venn med dere og fått dele noen av mesterskapene og turene med dere. Så mange gode minner vi har! Og flere håper jeg vi skal få:-)

Stor klem til Krollie og dere begge!

2011-01-29 @ 10:21:28
Postat av: Tina/Rosso

Vilka härliga idoler man har!!!

Underbar resa med underbart ekipage.

2011-02-13 @ 17:00:58
URL: http://www.nellierosso.dinstudio.se
Postat av: Jennie

Jag har haft den stora äran att få följa er en del av denna fantastiska resa som ni gjort tillsammans...finns inte dess like i "hundvärlden". Det är inte bara turen som avgör när man får en "Once in a lifetime dog" utan din också otroliga kunskap och kvalitetsträning har haft en stor betydelse. Jag önskar lilla goa Krollie ett skönt liv som pensionär. Och jag kommer aldrig att glömma henne och dig tillsammans på tävlingsplanerna där ni gjort era fina prestationer.

Många kramar till er båda... =)

2011-02-18 @ 12:58:32
URL: http://hundhobby.se
Postat av: Ditte och Abby

Jag har nyligen suttit och gått igenom gamla Brukshunden och gamla Hundsport och även om jag vetat ganska många år hur framgångsrika ni varit så blev det ännu tydligare där för det fanns knappt en artikel om mästerskap där ni inte var i topp du och Krollie. Så underbart när en hund får hålla sig frisk och vill så mycket upp i åren. Den där teamkänslan och kärleken mellan er, ja, visst gråter man!

Hoppas ni får ett antal år till att njuta av "pensionen". KRam från mig och Abby

2011-05-21 @ 18:52:17
URL: http://ditteshundkurser.dinstudio.se
Postat av: sandra

Vilken härlig läsning och vilken otrolig resa ni har gjort, jag blir alldeles tårögd när jag läser. Jag vet inte vad jag ska säja mer än WOW! Stor kram från säffle!

2011-06-22 @ 00:35:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0