Shikka tävling 2 oktober i Karlstad

Lördag morgon, tävling med Shikka i Karlstad, får klara mig själv eftersom Kjell är på Nordisk domarkonferens i Stockholm, är ju bortskämd med att få skjuts överallt när vi tävlar.

Fram kommer vi iallafall, först var vi dessutom, gick en promenad med både Krollie o Shikka.

Vi blev bara tre stycken i Eliten, Gunilla & Kiwi, Gun o Jappie o Shikka o jag. Fick startnummer 2, bra att få sitt ai mitten för att se hur hon tacklar det, har ju gått tidigare o gör det även denna gång.

Sitt i grupp 10
Platsliggning 9,5 - flyttat rumpan en gång!!

Fritt följ - 7, här var min egen känsla riktigt bra med henne, men man skulle behöva filmas för att se felen hon gör, det var en hel del.



Hans Gunnarsson har tagit så fina bilder på oss men jag får inte in dom här????

Dumrutan 8 - här svänger hon lite före mig o piper dessutom..... skiftena är bra förutom att hon sätter sig lite sakta

Inkallning 9 - ngt sakta ligg o lite slarv vid ingång, tempot finns.

Rutan 9,5 - gjorde hon görbra men hade lite slarvig ingång

Apportdirigering 9,5 - bra tempo, fint upptag men tar tyvärr ett omtag

Hopp apport 9,5 - samma här, bra tempo men omtaget kom här också.

VITTRING 0 - 300 knyck ut, rycker en o sen börjar hon leta, kommer alltid in med den rätta men vad hjälper det? Mängdträning med annan än jag själv som lägger ut pinnarna står på schemat nu. Plus att hon skall vara stressad som det är på en tävling.

Fjärr 6,5 - flyttar fram o är mycket orolig o piper. Här är det träning UTAN stress som gäller.

Här finns bilderna från vår tävling

http://www.dropbox.com/gallery/6767461/1/LEdstrom?h=5e0a63




Kommentarer
Postat av: Sandra

Hej Lillemor!



Jag tyckte det såg fint ut med lilla räser Shikka! Ni är så fantastiskt duktiga!

Ha det gott så ses vi säkert på någon tävling framöver!

kram Sandra

2010-10-06 @ 13:14:34
URL: http://jaktretriever.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0