Klubbmästerskap 23 okt 2010 o Norgekurs 16-17 okt 2010

Klockan ringde 06.00, väskan packad med alla tillbehör plus en x-cider flaska som skulle läggas i en pott till KM-vinnaren idag.

Vi var 9 kristinehamnsekipage (länge sedan det var såå många) x-cider idén från Christin kanske gjorde susen!!!!

Sammanlagt var det 32 ekipage som kom till start. Kjell dömde 1:an och 3:an, Anette Daleke 2:an och Elit.

Shikka o jag fick startnummer 1 av fyra.

Sitt i grupp - 10

Platsliggning - 9,5 hon gnällde till på min tillbaka gång förbi henne

Fritt följ - 7 idag var hon inte riktigt fokuserad på sin uppgift här skall krut läggas

Dumrutan - 9 lite sakta sitt, lite sned i läggandet

Inkallning - 8,5 ngt sent ligg, islag vid ingång

Rutan - 7,5 hon hamnade lite för långt bak, min tanke - opps undrar om hon klarar en omdirigering - hon gjorde det till min stora glädje!

Apportdirigering - 9 nosade innan start, omtag annars görbra!

Hopp apport -  9,5 ett litet islag vid ingång

Vittring - 10 det bästa med dagen alltså

 blev ingen vittringsbild

Fjärr - 8 ngt fram, gnäll

Kontentan av detta för mig själv är att hon blir frustrerad på avstånd (gnället), ingångar skall jobbas på, fria följet nötas, fjärren måste bli bättre.
Anette är mycket bra på kommentarer, där finns både det som är dåligt o det som är bra.

Christin som hade garderat sig med två hundar (x-cidern kan jag tro) vann LKL 1 med sin lilla Qayenne på 190 poäng - ett superbra program visade dom upp o blev dagens KM-vinnare naturligtvis plus att hon o Wakool vann LKL 2 o de blev KM trea.
Jättegrattis till dom!!!

Shikka och jag vann Eliten o hamnade som KM tvåa. Så nöjd med dagen - vi fick ju en 10:a på vittringen


Förra helgen var vi i Norge närmare bestämt Sandefjord och hade många roliga o trevliga ekipage på kurs.

















Vi bodde hos Gro, lördagkvällen var vi bjudna till Svein o Rita, en superhelg både kursmässigt o socialt.

Ekipagen la verkligen fokus på framförallt fria följet som ju är A och O inom lydnaden. Toppenväder hade vi bägge dagarna. Önskar våra norska vänner Lycka Till i framtiden.



Kommentarer
Postat av: Carola Knudsen

Det var riktigt roligt att vara på er klubb och tävla =) härligt arrangemang med trevliga funktionärer och ekipage. Kul att få se dina hundar "live" också. Du är en stor inspirationskälla för mig=) // Carola (tjejen med piercingarna i ögonbrynet :) )

2010-10-25 @ 22:50:21
URL: http://www.123minsida.se/carolaknudsen

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0