Tvådagars med Shikka

Igår (fredag 4 juni) var Shikka o jag anmälda till Hammarö på en kvällstävling. Kjell, jag o Lena(Sheger) åkte hemifrån kl. 17.00! Samling för 1:an o 2:an 18.00. 3:an o Elit 19.00. Vi drog startnummer 5 (sista ekipag) som skulle visa sig vara kl. 11.30 på kvällen med belysning på plan o miljoner mygg. Men men bara gilla läget!

Sitt o plats gick bra, härlig känsla att dessa moment fungerar. Fria följet kändes mycket mycket bra, strul på rutan o sen kom vittringen som blev helt fel (men jag lät henne jobba på övertid ute vid pinnarna tills hon kom in med rätt pinne). Annars känns hon mer fokuserad o stabilare så det bådar gott inför framtiden hoppas jag.

Prisutdelningen började kl. 11.50, så sent har jag aldrig varit med om tidigare. Lena o Sheger vann på 301,5 poäng, supergrattis till dom. Shikka o jag kom 2:a på 282 poäng.

Hemma kl. 1, sen ringde klockan 04.30 för avfärd mot Forshaga. Idag valde Kjell att stanna hemma o sova så Krollie fick stanna hemma med honom (känns i hjärteroten att lämna henne hemma!!) Mötte upp Lena o Sheger. Fyra ekipage var vi idag. Pigg o alert även idag men nollade tyvärr rutan, fick omdirigera henne några gånger innan jag bröt momentet. Känns riktigt bra även dag 2. Vittringen fungerade bra idag. Men måste träna ingångar från alla apporteringar.

Lena o Sheger tog sitt Championat idag, hurra o Grattis till dom. Shikka o jag 2:a på 253,5 poäng.

Nu blir det Krollie att fokusera på de närmaste veckorna inför SM o VM.

Kommentarer
Postat av: Diana

Hejja Shikka!!!

2010-06-05 @ 17:35:09
Postat av: Catrin, Härja o Navalls Spike

Tycker att det var strongt gjort att stanna så länge !! Ett jättefint fritt följ både av dig och din vän Lena - en fröjd att se. Hoppas ni inte blev att för uppätna av de intensiva molnen av helikoptermyggorna- Lycka till på er tävlingar längre fram med båda hundarna.

Catrin och hundarna.

2010-06-05 @ 19:15:35
Postat av: Lillemor

Klart det skall stå 23.50 o inte 11.50!!!!

2010-06-06 @ 10:53:37
Postat av: Maria

Snacka om nattävling!! :)

Härliga poäng på fredagen!! Skönt att vittringen funkar! :)

GRATTIS!!

2010-06-06 @ 21:45:48
URL: http://www.kennelwalkabout.se
Postat av: Anette W & C

Ja, det blev lite i senaste laget kan vi ju konstatera... Nästa år har vi två domare om vi har lika många anmälda!!

Grattis till ert 1:a-pris!!

2010-06-07 @ 15:42:17
Postat av: Malin

Härligt att läsa, Hejja Shikka!!



Kramar från oss//Malin och Jojo

2010-06-07 @ 22:16:51
Postat av: Lena Gubben Spot

Grattis :)

Vad roligt att Shikka kommit igång med tävlandet :)

Fortsatt lycka till.

Kram

2010-06-09 @ 22:37:23
URL: http://www.vallgubben.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0