Summering av 2009

Året började med många blandade känslor för mig - detta år är ju Krollies 10:e och bearbetade mig själv inför en pensionering av henne. Men denna hund har ingen tanke på att minska sin lust eller ork inför träningar eller tävlingar fick jag erfara under året.
Vi har visserligen "bara" tävlat 10 tävlingar i år men hon har visat att hon håller i konkurrens i alla lägen.

SM i Karlskrona kom vi 3:a efter en kamp med Maria o Ylle. Berit o Nico var oslagbara.



Nästa stora tävling var VM i Slovakien, Krollie o jag vann "vår" dag (tävlas i tre dagar)





Laget tog en hedrande silverplats, lagandan var riktigt bra o vi hade mycket skoj under resan. Krollie o jag kom 6:a ind. en poäng efter Maria o Ylle så än en gång tampades vi om det ind.



Sedan kom Nordiska Mästerskapen i Norge med samma lag som VM o här tog vi LAGGULD.



Här kom Krollie o jag 5:a ind, denna gång strax före Maria o Ylle. Bästa svensk blev Diana o Zack på 4:e plats



Även detta mästerskap var sammanhållningen i laget hlet suveränt.

Men det negativa med Nordiska måste jag faktiskt skriva om, har nu gått en o en halv månad o vi har fortfarande inte fått varken pokal, diplom eller medaljer för vår insats från Norska NKK. Ingen fick någonting vid prisutdelningen, tycker detta är uselt.

Men tillbaka till det positiva - Krollie blir inte pensionerad riktigt ännu, tar en tävling i taget nu. Skall till My Dog i Göteborg om några dagar.

Har summerat Krollies karriär fram till 31/12-09:

238 Elittävlingar har vi gjort varav 13 stycken inte varit 1:a pris, börjar nog förstå vilken hund jag har!!!!



vi diskuterar lite Krollie o jag




Lilla Shikka o jag har under året varit med i Talanglägret, var en helg i Grängesberg



Hela gänget samlat, hade en superhall att träna i





Hoppas att jag under 2010 kommer att lägga ner tiden på detta lilla yrväder som kommit i skymundan i flera år tack vare min Krollie. Men det kanske är som det heter "once in my life"

Tiden får utvisa vad som kommer att hända.

Gott nytt tränings- o tävlingsår alla hundvänner. Önskar även alla ni andra som inte ägnar er åt hunderi ett bra 2010.




Kommentarer
Postat av: Heléne, Mick & Tiger

Vilket helt enastående facit ni har, du och Krollie!!! En enrom gåva att få uppleva och dela det tillsammans med sin älskade hund. Jag tror inte det är många förunnat.

Stor kram - vi ses snart!

2010-01-02 @ 22:17:40
URL: http://web.mac.com/jackeoki
Postat av: Hege og Gustav

Helt utrolig. For en fantastisk ekvipasje dere har vært i så mange år. Et riktig forbilde fior oss uerfarene. Vi bøyer oss i støvet og håper 2010 bringer mange gode minner og opplevelser.

Ønsker dere lykke til på My Dog og et riktig godt nytt år!!!!

2010-01-02 @ 23:06:51
URL: http://home.online.no/~hejo4/
Postat av: Siv Elin Olsson

Jag får gåshud när jag läser om era framgångar! Ni är fantastiska!



Hoppas ni får ett underbart 2010



Kram Siv Elin m/familj

2010-01-02 @ 23:20:34
URL: http://imrefalco.wordpress.com
Postat av: Jill & Kid

Helt underbart par ni är Krollie och du!!

Lycka Till nu på My Dog ;)

2010-01-03 @ 06:04:30
URL: http://hundarnaojill.wordpress.com
Postat av: Elisabeth

Her blir man rørt av å lese,hvilken ekvipasje gjennom så mange år...once in a lifetime,helt klart!!Ønsker dere masse lykke til i dette årtusen,dere er nok ikke ferdig med karrieren riktig ennå (",)

2010-01-04 @ 00:17:09
URL: http://www.freewebs.com/getweiler
Postat av: Pia

Vad ska man säga om den samanställningen? Fantastiskt! Vi önskar er lycka till på MyDog. Håller tummar o klor!

kram

2010-01-04 @ 19:17:15
Postat av: Åsa

Vilket fantastiskt år!!



Och det bästa är att när ett år slutar, så börjar ett nytt!



Stort lycka till 2010 med bägge dina hundar!

2010-01-05 @ 08:55:39
URL: http://www.brakstakarna.se
Postat av: Marie & Tazza

Hejja Krollie ...... Lycka till på My Dog !!



Vilket ekipage Ni är ..... en suverän hund med en minst lika suverän förare ..... hejja Lillemor !!



Kramar från Bromölla



2010-01-05 @ 13:13:38
Postat av: Lisbeth och ZAck

Vilket härligt år ni haft. Det är bara att niga och bocka.Ni är otroligt duktiga vi är fylda av beundran där ligger vi ljusår efter

2010-01-06 @ 23:10:47
URL: http://sheltizack.se
Postat av: Ingela

Vilket enastående liv ni haft tillsammans. Fina Krollie visar att The Old Lady Still Going Strong!

Man kan bara buga och a av hatten för er!

Vilken karriär!

Hoppas det gått bra för er i dag!



Ingela med flock

2010-01-07 @ 21:03:36
URL: http://ostanvindens.se
Postat av: Lena & BC-Ligan

Vilket fantastiskt team ni är Krollie och du, lycka till under året, du kan säkert öka på många 1a pris :)) kram

2010-01-08 @ 00:03:49
URL: http://www.tonedos.se
Postat av: Jennie

Ja, vad ska man säga, du och Krollie är helt enkelt fantastiska ihop. Vilka otroligt fina prestationer ni har gjort tillsammans, det blir inte lätt för lilla Shikka att efterleva detta...men du är ju en bra förare så jag tror nog vi får se mycket av Shikka i tävlings-sammanhang framöver när Krollie blivit pensionär.

Ha det gott....Lycka till 2010.

Varma kramar från mig, Cozzie & Ess

2010-01-08 @ 13:29:39
URL: http://hundhobby.se
Postat av: Tina/Rosso

Oj oj vilket år....

Ni är fantastiska, inte konstigt att ni är våra idoler.



Kram

2010-01-09 @ 17:37:13
URL: http://www.nellierosso.dinstudio.se
Postat av: AnetteW & C

Ja det är ett imponerande facit som ni har du och Krollie! Stort grattis till ännu ett fantastiskt lydnadsår!

2010-01-11 @ 15:37:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0