Vallning med Shikka

I lördags skulle Shikka o jag på vallkursdag för Lena Löfroth - om temperaturen var max -15 grader för att det skulle bli ngn kurs. Klockan ringde kl. 7, kikar på termometern -- -18 grader. På väg att krypa ner i den varma sängen igen, men skickar ett sms om det blir ngt? Får svaret jajamensan. Hua tänker jag men gör mig iordning med ett antal lager kläder o täcke o fårskinn till Shikka.

Premiärprovade mina fotvärmare, men med facit i hand skulle jag satt på mig dom när vi gick ut i fårhagen, hade teori ett par timmar o då var jag VARM om fötterna, men de höll ju bara ca 5 timmar så det blev som vanligt med mina tår när vi kom ut.....

Att agera hund o köra en 8 med fåren var inte bara det...... men lärorikt att få tänka hur o vad man skall göra.

Vi var sex stycken med blandning på raser, bc, aussie, pumi.

Första passet gick vi i fållan med våra hundar, sedan var det lunch, oj vad tiden gick fort.....

Andra passet började jag med lina på Shikka men fick släppa den, Lena kom in o hjälpte mig, o herrejisses vad duktig Shikka var, lyssnade på mina kommandon o Lena hjälpte mig var o hur jag skulle befinna mig. Visserligen blev det ett par rusningar men i det stora hela skötte hon sig jättebra. Kul kul var det men jag kan tänka mig Shikka, jag o fåren ensamma - behövs mycket träning för att komma vidare.

Har ju vallat med henne tidigare o sett o fått höra att hon är duktig, så här ligger bollen hos mig!!!!! IGEN

Härligt att få vara kurselev o vara den som frågar o undrar!!

Hoppas nu att vi kommer vidare med lite vallning framöver.

Lydnadsträning har vi ju förmånen att ha AH-Hallen så nära, där är vi på måndagar ett par timmar Lena o jag. Där får Krollie vara med o träna också, vet o ser ju att hon saknar våra träningspass, numera får hon belöningar även om det inte är helt korrekt. Mat o godis är hennes höjdpunkter numera.

Hemma blir det vittring o fjärr inomhus när det är så här jäkla kallt.

Närmar sig Nordiska o jag önskar all Lycka Till till våra duktiga svenska ekipage. Gå in o njut o visa vad ni kan! Ni är bara BÄST!!!!!

Kommentarer
Postat av: Ingegerd Jansson

Kul som alltid att läsa om vad du håller på med - men jag avundas dig inte i kylan.



Kram



Ingegerd

2010-12-07 @ 21:30:20
Postat av: Lena Gubben Spot

Bara att fortsätta med vallningen,lovar dig att det blir bara roligare & roligare för varje gång,kul att hon är så duktig tjejen din,det är du säker också efter ett antal ?????????? timmar.Keep on !

Lyx-lyx att ha AH-hallen :)

Kram

2010-12-07 @ 21:45:47
URL: http://www.vallgubben.se
Postat av: Camilla Dahl

Vad roligt att läsa din blogg!!! Häftigt med vallning !!

Kan rekommendera för dina kalla fötter

MUCKBOOTS, en stövel heter TAY, en strumpa och GARANTERAT VARM till -17/20 grader. En annan TAY SPORT, den är garanterad till -40 grader. Dessa som jag har, är helt fruktansvärt superbra!!! Kolla länken;-))



http://www.muckbootcompany.se



Kraam

2010-12-07 @ 22:03:25
URL: http://www.eyemarkers.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0