Vallning Träning Kurs Glatt besked

Veckan som var innehöll en hel del, tisdagen var jag o Shikka till Petra för att prova på vallning återigen med henne. Jag är nybörjare varje gång eftersom det blir sååå sällan. Kände mig mest som en irrande o sprattlande höna bland fåren, Shikka hade säkert mer koll är jag.
Petra var lugn o hjälpte mig så gott hon kunde. Hade nu tänkt på en snar fortsättning på detta men klumpig som jag är trillade jag naturligtvis mitt i fårskocken o vred till knät lite grann, så nu vågar jag inte förrän VM är klart med Krollie.

Petra lovade hjälpa mig under vintern så jag hoppas jag grejar det för Shikkas skull!

Har haft några tjejer här under veckan för lydnadsträning plus egen träning.

I helgen hade vi en helgkurs för ett glatt gäng med varierande raser o klasser. Söndagkvällen blev inte så sen, man är ganska trött efter en helgkurs (så vad skall inte hundarna vara).

Shikka fick vara visningshund i en del moment.

Fick beskedet att jag o Shikka får vara med i Talanggruppen - så roligt att få en ny chans med en ny hund.

Men först ligger fokus på VM:et i Bratislava med Krollie, tror det är det längsta fria följet under vår karriär som kommer att bli där - 54 kommenderingar innehåller det !!!!

Imorgon blir det träning på klubben och visning av klubboveraller som Gunilla hämtat.


Kommentarer
Postat av: Mattias, Kixs, Peppe & Hero

Grattis till uttagningen i talangruppen och stort lycka till på VM:)



/Kram från Vingåker

2009-09-28 @ 23:06:18
URL: http://www.crazy-dogs.se
Postat av: Marika & Nellie

Tror du jag blev glad när jag såg att du och shikka ska vara med i Grängersberg eller!!!! Det blev jag verkligen!!

GRATTIS!!



Än en gång stort lycka till på VM du och Krollie!



Marika & Nellie

2009-09-29 @ 10:39:23
Postat av: Marie o Alice

ETT JÄTTE STORT LYCKA TILL!!!! Håller tummar o klor för en kanonlydnad som ni alltid gör...Kramar i massor

2009-09-30 @ 22:12:04
Postat av: Eva G

STORT GRATTIS till talanggruppen! Och vi håller självklart tummar & tassar för er på VM!!

Kommer gå kalas "som vanligt" ;=)

Stor kram på er!

2009-10-01 @ 06:57:51
URL: http://www.hundarna.com
Postat av: Gørill

Hei, Lillemor.

Grattis med uttak til talaggruppen med Shikka. Blir spennede å følge hennes vei i Krollies potespor ;-)

Håper kneet ikke lager problemer for deg. LYKKE TIL i Bratislava, riktig god tur. (Skulle veldig gjerne prøvd oss på den fvf-övelsen, vi..)

2009-10-02 @ 23:23:25
Postat av: andrea, frisco & goliath

Grattis till platsen i talanggruppen! :)

och LYCKA TILL på VM !!

Håller tummarna hårt för dig o Krollie och hela Svenska laget såklart !!

Ha det så bra så ses vi i Grängesberg!

Hälsa Kjell

2009-10-05 @ 10:07:57
URL: http://www.andreaaxelsson.dinstudio.se
Postat av: Jannicke

Lykke til i VM!!!

Klem fra

Jannicke, Tapper og Lille Yr ;o)

2009-10-05 @ 10:48:58
URL: http://tappertitti.wordpress.com
Postat av: Christin med kelpar

Lycka till på VM!

Kul med talanggruppsplatsen!

2009-10-06 @ 08:28:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0