Helg med kurs o tävling

I lördags morse åkte vi till Kil för att ha en lydnadsspecial för distriktet. 10 ekipage med hundar o ca 14 åhörare var på plats. Blir ju ganska komprimerat med så många och bara en dag, men vi kämpade igenom ekipagen med hundar som fick välja ut två moment var.

Anette Öhver hade kameran med så lite blandade bilder från dagen















Efter kursen hade vi tänkt ta husbilen till Forserum där Krollie o jag tävlade idag söndag men klockan blev lite för mycket så vi valde att gå upp 04.15 imorse istället. (Är man riktigt klok??) Jag skall nu inte klaga eftersom Kjell alltid ställer upp o skjutsar oss vart vi än ska, så jag sov naturligtvis på vägen ner till Forserum.

Vi var bara fem elitekipage o vi drog startnummer 1. Sitt o plats helt lugnt 10-10. Fria foljet 9 släppte på ett par ställen, dumrutan 10, kändes bra men jag ser ju inte henne, inkallningen 8,5 tempo o sn. sitt vid avslut, rutan 9,5 kändes helt perfekt men hon går ju tyvärr in från vänstersidan som jag en gång lärt henne, apportdirigeringen 10 snyggt men hon hade hela ansiktet fullt med sågspån när hon kom tillbaka, hopp apport 10 snyggt, vittringen 0 här hände ngt som jag blev lite chockad över, hon lyfte en pinne en tiondels sekund o spottade ut o tog den rätta, fjärren 10 så glad för.

Hon var så pigg o alert denna tävling så allt kändes så positivt (tar inte vittringen som ett problem men fick en riktig tankeställare) här kommer mitt tjat till alla kursare som jag varnar för att det blir slentrian i träningen o man tror att allt skall flyta på. Nu hände det mig själv o det var nog en nyttig läxa till mig själv.

Vi slutade på 279 poäng iallafall o jag är nöjd med de övriga momenten vi gjorde.

Gissa vad det blev när vi kom hem ??? VITTRING - utan några problem!! Ja Ja man blir aldrig fullärd o klok på sin kompis vad som ibland händer, men hon är min älskade Krollie iallafall.

Roligt att träffa Elenor, Gittan o lilla Zack som var sååå himla söt o go, Frida m.fl. Tack för en trevlig dag Forserums BK

Kommentarer
Postat av: Tina/Marika

Grattis från oss.



Ibland händer det ju sådant som man inte har räknat med... Som vittringen tex.

Säkert något engångs, kan hoppas i alla fall



Kram från oss.

2009-09-18 @ 21:59:00
URL: http://www.nellierosso.dinstudio.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0