Ännu en vecka tillända

I lördags var vi till Arvika där Kjell dömde, Krollie fick vara med som standin på sitt i grupp o plats. Hon hade suttit som ett ljus men på platsliggningen hade hon flyttat en tass en gång. Jättebra när man kan träna o ge belöning efter momenten när man inte är med i själva tävlingen. Men hon blev nog besviken att det inte blev något mer!

Söndagen tillbringade vi på Torpåsen som hade temat "Hundens dag" - Agilityuppvisning från vår klubb två gånger under dagen, modevisnong med kläder o attiraljer grån Granngården, fårvallning med Petra Hedberg, polisuppvisning, Krollie o jag gjorde ett elitprogram, IPO-uppvisning av Bosse o Lena Östlund, hundparad med många många raser. Hälsade på en av mina favoritraser (kommer aldrig att bli en sådan i vårt 50 kvadratmeter stora hus tyvärr) en Irländsk varghund.

Träffade många gamla bekanta som man inte sett på flera år.

I tisdags var vi på klubben o tränade lydnad med Gunilla o Kiwi. Vi gjorde aldrig sitt i grupp o platsliggning för det var träning med pang pang på skytteklubben (lät som värsta kriget) men våra hundar fungerade i momenten tillsammans med oss när det sköt. Vi ville inte utsätta dom eller oss för misslyckanden i de momenten som skall vara trygga.

Systrarna Kiwi o Krollie vet o kan sin sak på planen, känns så tryggt att gå med Krollie.Sedan blev det yrvädrets tur (Shikka). Börjar faktiskt arta sig med många moment men det vore väl faan om inte ngt fastnar hos henne, hon är snart 4 år men tyvärr åsidosatt med träning eftersom Krollie håller första positionen ännu.

Shikkas vittring idag säger jag bara WOW älskade hund - äntligen kanske det kan fungera, hon gjorde en tävlingsmässig vittring utan ngn hjälp som var såååå bra.



Shikka o jag i fritt följ (med kortkoppel)



Kontakten mellan oss är det inget fel på!

Gunilla hade med kameran o tog dessa kort. Tack för hjälp med kommendering o träning denna dag Gunilla!

Torsdag hade vi medlemsmöte på klubben. Blev ett långt möte med många punkter på övriga frågor: bl.a. tog vi upp SM 2010 och planeringen inför detta som skall gå på Skutberget i Karlstad där Karlstad har hand om agilityn o vi har lydnaden. Oj så mycket att tänka på men vi har fått med Maria i vår grupp (som består av mig o Kjell, Gunilla, Lena Backman) hon är ordningsmänniskan o kontrollfreaken o dä känns såå bra.

Nu är det fredag o skall planera färdigt inför morgondagen då Kjell o jag har en Lydnadsspecial i Kil för distriktet. Skall bli riktigt roligt o spännande.

Efter kursen drar vi till Forserum där Krollie o jag skall tävla på söndagen. Kände att jag nog behövde en tävling före VM för att känna av både mig själv o Krollie.

Ha en trevlig helg alla vi känner o Lycka till Petra på SM i Nötvallning

Kommentarer
Postat av: Marika & Nellie

Kul med shikkas vittring härlig kännsla när det väl börjar arta sig :-)

Lycka till på tävlingen!



Ha det så gott!!

2009-09-12 @ 18:20:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0