Veckan efter VM

Oj vad mycket som hänt efter vi kommit hem. Tidningar har ringt och TV 4 Värmland var här o gjorde ett reportage, jättekul att hundsporten uppmärksammas. Vi har verkligen blivit grattade och firade av så många. Tack alla för det.

Har suttit varenda kväll och lagt in bilder, en del kvällar har den förbannade datorn vägrat så det har bara varit att försöka nästa dag. Nu har jag bara hemkomsten kvar att lägga in.

Försöker lägga ner mycket tid på Shikka just nu, vi skall på talangläger snart, hon blir åsidosatt när jag satsat mest på Krollie inför VM och det kommer nog att bli så ett tag till, vi skall tävla Nordiska i slutet av november i Norge Krollan och jag tillsammans med samma landslag som åkte till Bratislava, men denna gång skall två reserver få följa med, jättebra så lite nya ekipage blir inslussade.

Har tränat med Shikka varje kväll sedan vi kom hem, vi skall tävla snart, känns lite nervöst för ena dagen fungerar hon jättebra o nästa kan hon ingenting, om hon inte vill förstå eller jäklas med mig vet jag inte. Men hon är så härlig att träna med, så helt olik Krollie som samarbetat med mig från den dagen hon kom hem o alltid ställer upp utan "frågor".

I söndags var jag till Petra o vallade med Shikka, fick gå några rundor, hon förklarar o förklarar jättebra, jag förstår precis vad hon menar men när vi kommer ut till fåren ensamma Shikka o jag är allt bortblåst ur mitt huvud, men sista vändan vi gick fungerade det helt plötsligt, oj vad roligt det var. Där slutade vi så jag fick ta med mig den positiva bilden hem tills nästa gång vi skall till henne.

Till helgen har vi KM hemma på klubben i lydnad. Jag skall döma 2:an o Eliten, Lena Backman 1:an o 3:an. Skall bli jätteroligt.

Än en gång tack till alla grattis o lyckönskningar, jag brukar försöka skriva tillbaka men tackar här istället.

Kommentarer
Postat av: Tina/Marika

Lycka till på eran väg.

Massor av nospussar til Krollie, våran idol.

Sen vet ju vi att Shikka är nog så bra, även om hon skojar med matte med vittringen....

2009-10-24 @ 21:14:03
URL: http://www.nelierosso.dinstudio.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0