Några fler gråa hårstrån

Dessa gråa hår är det yrvädret som ser till att jag får. Men jag tar dem gärna för hon är härlig trots att hon är som hon är. Skall väl ändå bli gråhårig med åren så om de kommer nu eller senare skit samma.

Hade klockan på ringning tidigt i morse, tävling i Filipstad med Shikka. Tvekade igår om vi skulle åka men är ändå glad att vi gjorde det för att stämma av lite, har inte tävlat med henne sedan midsommar så det var väl på tiden.

Fick startnummer 2, vi var bara 4 stycken i eliten så det kändes lite tryggt vid sitt i grupp o platsliggning kände jag, men ack vad jag bedrog mig. Sitt i grupp hade hon tydligen ställt sig en sekund för att sedan sätta sig igen, men grannen gick upp o kom emot henne o det vet jag att hon inte pallar så hon kom som en raket bak till mig. Tog beslutet att avstå platsliggningen, ville inte utsätta henne en gång till ifall grannen skulle gå upp eller det har nog bara räckt att han stirrat på henne.

Kände nu - vi åker hem - men tog mitt förnuft tillfånga så vi kunde få en träningstävling när vi ändå var på plats.

Fria följet kändes skapligt, tappade koncentrationen ett par gånger o nafsade ett par gånger i byxorna, betyg 8

Dumrutan 9

Inkallningen 10

Rutan 0  vad är rutan???? hmmm

Apportdirigeringen 0  hon hade rätt riktning en liten bit men sen fick hon syn på mitten (ni som vet vilken fart hon har förstår vad som händer) o vips var den tagen, hinner liksom inte ens stoppa henne.

Hopp apport 9 slår i mitt ben vid avslut annars superfart o bra upptag

Vittring 8,5 jippi rätt pinne o hon sökte verkligen, lite slarv

Fjärr 10 oj vilken fin fjärr hon gjorde.

Tar med mig de bra o goda sidorna av dagen, vet vad vi måste lägga krut på.

Ylva vad dagens domare o Kicki från Kil tävlingsledare.

söt är hon i alla fall

apportera kan hon

Kommentarer
Postat av: jouko

Skit med sittet i grupp :-(

Men bra att testa av och träna vidare sen..

2009-10-25 @ 20:04:15
Postat av: Gunilla & Kiwi

Ni kommer igen !

När du får lägga fokus fullt ut på lilla Shikka. För en så hund behöver nog väldigt mycke av föraren.

Kramis !

2009-10-25 @ 20:25:28
URL: http://web.telia.com/~u65206646/
Postat av: Anna och Igloo

Synd med sitt i grupp, hade gjort likadant med platsen som du gjorde, jag känner igen känslan vid rätt pinne på vittring :)

2009-10-25 @ 21:33:30
URL: http://www.vallridge.se
Postat av: Heléne, Mick & Tiger

Heja Lillemor och Shikka! Det kommer bli kanoners!

Kamomillté har en lugnade och rogivande effekt, och kan väl knappast räknas som doping... ;-)

2009-10-26 @ 17:19:54
URL: http://web.mac.com/jackeoki
Postat av: Mattias, Kixs, Peppe & Hero

Rom byggdes inte på en dag;) När du får fullt fokus på henne kommer det att stabilisera sig ska du se, ha tålamod bara:)



/Kram från Vingåker

2009-10-27 @ 07:57:46
URL: http://www.crazy-dogs.se
Postat av: ulle o mio

Attans på sittet...så tråkigt när sånt händer men de e bara o ta nya tag. Hon var helt underbar o se i momenten så det kommer bli kalas:=):=) förstår att du inte har en suck o få stopp me den farten, turboshikka:=)



Ulle o mio

2009-10-27 @ 20:02:48
URL: http://www.gundogs.se/mio
Postat av: Lena, Daffy o Dino

Hon är i alla fall jätteduktig lilla Shikka! Vänta du, hon kommer att bli kanon!

2009-10-27 @ 20:26:38
URL: http://web.telia.com/~u65206052/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0