Klubbmästerskap på klubben

Idag har vi haft KM på Kristinehamns Brukshundklubb. Jag dömde 2:an o Eliten. Kjell tävlingsledare (omvända roller alltså). Var jätteroligt att få döma. Lena Backman dömde 1:an o 3:an med Christin o Morgan som tävlingsledare. Kul att det var så många starter.

Eliten var det tyvärr bara 5 ekipage. Där vann Nina Basma från Norge. Grattis. I tvåan vann Pernilla o Doris och blev Klubbmästare på fina poäng. Jättegrattis till er båda



Många fina priser fick de Pokal för vinst i 2:an, LP-plakett, KM-pokal, Dracos vandringspris, en korg full med godis till både Pernilla o Doris, ett guldkoppel skänkt av Bertil Swahn.

Vid prisutdelningen fick jag en riktigt fin överraskning - Krollie o jag fick en jättebukett och ett jätteben från tävlingskommittén för våra år på lydnadsbanorna. Blev riktigt rörd, detta var en fin gest. Har ju planerat att pensionera Krollie efter detta året, men vi har Nordiska Mästerskapen i Norge kvar i slutet av november.



Många undrar varför jag tar detta beslut när hon fortfarande håller i större mästerskap så jag vacklar lite i mitt beslut men har en gubbe som kommer att tala om för mig när det är dags för avslut. Men jag vill inte tävla och se att det blir sämre och sämre så jag kommer nog att hålla mig till mitt beslut. Fast SM här hemma i distriktet nästa år känns som jag skulle vilja vara med i om hon fortfarande är pigg. Men det får tiden avgöra.

Har försökt lägga ner mer tid på mitt lilla yrväder Shikka och vi har fått förtroendet att vara med i talanggruppen dit vi åker nästa helg för träning. Skall bli intressant att se hur hon fungerar inomhus med alla hundar.

Efter tävlingen idag när vi ätit (jättegod mat) var man frusen o inte alls sugen på att träna hund men väl hemkommen drog jag iväg på ett träningspass med Shikka. Krollie tittar långt efter bilen när vi åker iväg och det känns i hjärtat när jag lämnar henne hemma men Shikka behöver få vara ensam med mig, hon fungerar bäst när inte Krollie är med som störning. Oj vad allt gick bra på den här träningen men det är utan störningar förstås (förutom alla koner o kinahattar) som hon inte riktigt kan släppa fokus på.



Kommentarer
Postat av: Gunilla & Kiwi

Lycka till i morgon!

2009-10-24 @ 21:41:12
URL: http://web.telia.com/~u65206646/
Postat av: Christin o resten

SÅKLART att sötnos-Krollie ska få tävla färdigt!!! Pensionen kommer när den kommer (när benet är uppätet? S).

2009-10-25 @ 16:30:51
Postat av: Pernilla & Doris

Ja hon har att göra nu Krollie med det benet!

Landat tungt har vi gjort efter helgen, med både fötter och tassar Doris och jag, kan inte göra annat efter den godiskorgen, oj oj oj va mycke gott...:)

2009-10-27 @ 20:35:15
URL: http://www.nogg.se/crydon

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0