Läger i Grängesberg

Fredag efter jobbet kom Lena o Tease o hämtade mig o Shikka för resa till Grängesberg där vi skulle ha en lägerhelg med 20 ekipage. Lotta Linusson, Anders Kärnholm o Anders Sjöstrand höll i detta med all heder.

Vi skulle dela rum med ngn man inte kände så väl, nu var det många som jag inte träffat ngn gång så man undrade vem det skulle bli. Men Shikka o jag fick ett eget rum, tackade jag särskilt för.

Fredagkvällen hade vi tävlingspsykologi i över fyra timmar, på slutet blev det segt för fredagkvällar brukar man somna ovaggat efter en arbetsvecka, men det var mycket intressant. Föreläsare var P-O Lindvall.

Lördag morgon studsade jag o Shikka upp en timme för tidigt (hade glömt ställa om klockan i mobilen!!!!!) men var på plats i god tid då. Samlades för lite teori o tankar innan vi begav oss till fotbollshallen (som var suverän) där vi tränade i grupper om 4 o 4. Jag o Shikka var tillsammans med Helén, Anna-Carin o Catrin. Mycket bra upplägg o vi delade våra kunskaper o hjälpte varandra. Lotta, Anders o Anders vandrade runt i grupperna om man ville ha någon feedback.

På kvällen var det en gemensam middag där det blev hundprat naturligtvis.

Söndag morgon startade vi i hallen med en minitävling som bestod av tre moment - fritt följ, inkallning. apportdir. eller hopp apport. Shikka o jag fick startnummer 20 (sist alltså). Har en hel del kvar i fria följet för att få detta stabilt, inkallningen ganska bra, hopp apport bra förutom att metallen skramlar.

Sedan tränade vi i grupper igen, denna dag var det jag, Ditte, Malin o Malin. Tiden gick bara allt för fort o avslutningen kom fort kändes det som.

Många nya bekantskaper och även gamla bekanta duktiga förare var med på lägret. En stor eloge till Lotta, Anders o Anders som jobbar med detta.

Vi var hemma vid 6-tiden på kvällen, ganska mör i både kropp o huvud var nog både jag o Shikka.

Tack alla för en mycket givande o rolig helg!

Kameran var med men några kort hann jag inte ta tyvärr så jaghoppas några andra tog lite kort som man kan få del av senare.

Kommentarer
Postat av: Maria

Kul att träffas i helgen!! :)

Snacka om inspirerande att få se så många duktiga hundar & förare en hel helg!



Hälsningar Maria & Kylie

2009-11-04 @ 11:38:31
URL: http://www.kennelwalkabout.se
Postat av: Malin

Kul att ses i helgen!

Håller med om att tiden gick alldeles för fort men så roligt och inspirerande att få träffa och se alla dessa duktiga ekipage!



Tack för goda träningstips!



Hälsningar Malin och Jojo

2009-11-05 @ 12:12:32
Postat av: Jill & Kid

Härliga Shikka ;)



Ja visst finns det många och duktiga ekipage ;)



Lycka till på Nordiska nu :) Håller tummarna ;

2009-11-08 @ 16:07:40
URL: http://hundarnaojill.wordpress.com
Postat av: Malin & Majni

Grängeshelgen var suverän, vi lärde oss massor. Era erfarenheter är... ja obeskrivbara. 1000-tack för att du stod ut med oss & alla mina frågor. Du inspirerar oss. Lycka till framöver! =)

2009-11-09 @ 17:06:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0