Fotohelg hos Helén

I fredags var husbilen packad, tankad, vatten påfyllt mm. Kjell hade fixat allt åt mig o hundarna. Premiärtur med husbilen alldeles ensam med hundarna, lite pirrigt var det, hann inte mer än några kilometer när jag upptäckte att jag hade glömt mina glasögon (som är ett måste idag när jag skall läsa) bara att vända o hämta dom!!!

Resan gick bra o jag HITTADE fram utan GPS (så det så)!!! Blev hundprat mest hela kvällen (konstigt va) . Heléns Leffe gjorde en fisksoppa som var jättegod (soppa är ngt som vi nästan aldrig gör hemma förutom färdig på burk förstås)

Lördag morgon samling kl. 9.00 för 10 entusiastiska elever som skulle (trodde iallafall) lära sig ALLT om sin kamera. Som lärare kom Lena Holmgren (oj vilka foton hon hade med sig) komplex redan där kan man säga. Teori hela förmiddagen.
Lunch o sedan var kalvarna på grönbete med sina kameror utspridda, hade fått uppgifter av Lena.

Började bra för min del men när det var dags att ställa in kameran ville den inte alls vara med. Testade o mixrade hela em. med blandat resultat. Några bilder här: som blev bra förstås


Lisbeths lilla Zack


Helén in action


Cias Theo


Heléns rockstjärna Mick


Min Krollie


Lena - vår duktiga lärare


Shikka

Annat denna lördag var att Jouko o Hyss tävlat spår elit o vunnit o cert och Anders o Oki slog till med 311 i lydnad. Jättegrattis till dom

Lördagkvällen blev lika trevlig som fredagkvällen. Leffe bjöd på mat o dryck, supergott. Summering av dagens fotokurs o sedan hundprat naturligtvis.

Söndag morgon skulle Helén åka o ha kurs så jag sov ut innan vi åkte hem hundarna o jag. Rastade dom innan vi åkte o Shikka kom tillbaka med i mitt tycke miljoner tistlar, när jag säger vad har du gjort till henne börjar hela kroppen o svansen röra på sig varvid alla tistlarna fastnar ännu mer, så nu är det jack efter saxen lite varstans på henne. Var tvungen att ta till saxen, de jävlarna satt som berget. Tänkte - tur att det inte är en utställningshund - uph jag som tänkt ställa ut henne i Ransäter kom jag på när jag klippt här o där - får väl hoppas det växer ut, annars skit samma.

Väl hemma igen och själv backat in husbilen genom grindarna (görstolt över mig själv) tog jag kameran o hundarna med mig ut för att exprimentera


liggande på backen men hmmm här får jag nog påpekande av Lena - bakgrunden!!


Shikka - här finns inte en chans med ngn bakgrund - kanske godkänt?


Shikka - kanske för mycket gräs framför?


Påskliljor - kan tänka mig att jag har för dålig ljus?


Jag o Krollie på lördagen (foto Lisbeth)

Det har varit en jätterolig helg. Tack Helén

Kommentarer
Postat av: Lena & Gubben

Så kul ni verkar ha haft & dina bilder ser ju fina ut.

Starkt gjort att ensam köra husbilen & dessutom BACKAT in den,du kan verkligen sträcka på dig nu = betyg 10,ha,ha......

Ha en bra vecka /Kram från oss

2009-05-10 @ 20:45:38
URL: http://www.vallgubben.se
Postat av: Gunilla & Kiwi

Hoppas man kan få lite tips om ett o annat vad gäller foto. Jag är helt värdelös och behöver all hjälp jag kan få. Träning till veckan kanske?????

Kramis från oss!

2009-05-10 @ 21:31:57
URL: http://web.telia.com/~u65206646/
Postat av: Gunilla & Kiwi

Jag menar ju, träning med hund!

2009-05-10 @ 21:34:17
URL: http://web.telia.com/~u65206646/
Postat av: Lena

Härliga bilder - de blir nog bra...tyckte om den där du å Krollie ligger i gräset - det ser koncentrerat ut ;o)



Må gott!

2009-05-11 @ 08:05:58
URL: http://alwashundar.blogspot.com/
Postat av: Marianne og Mira

Hei på dere!

Ser at dere er veldig godt i gang med sesongen. Gratulerer! Gleder oss til å se dere i Tønsberg.

klem fra oss

2009-05-13 @ 23:10:11
URL: http://www.kreaktivhund.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0