Träning ridhus, snö, ishalka

I torsdags åkte jag med Krollie o Shikka till 4H i Karlstad för att träna med Lena o Tease o Basco, Kristina med Bästa o lillan (kommer inte ihåg vad hon heter - ursäkta).

Vi började med gruppmomenten med Shikka Tease o Bästa. Shikka är lite orolig men satt o låg bra.

Tog sedan in Krollie för fritt följ men Lena som vet hur hon brukar gå såg direkt att ngt inte stämmer med hennes bakben så nu får hon vara i vila tills vi varit hos vet. Känner mig orolig för henne men skall inte ta ut ngt i förskott förrän jag vet vad som är fel.

Vi körde igenom Lena o Tease i 3:an jag agerade tl o Kristina domare. Den lilla tjejen är riktigt duktig så den dagen hon tävlar trean kommer att gå bra.

Tränade fritt följ med Shikka utan kommenderingar, vill vänja henne vid att det finns andra hundar o människor runt om o det fungerar bättre o bättre för varje gång.

Hemma tränar vi vittring, vittring, vittring o peppar peppar - kanske hon börjar förstå vad hon skall göra - NOSARBETE o inte bara apportering. Visserligen har hon inte bara apporterat bara utan tagit första bästa pinne innan hon börjat arbeta med lilla näsan. Hon kommer in med rätt pinne men vad då - noll redan från början. Nöta nöta är vad som står på programmet nu. Har lagt in krav på henne o hon tar det utan att sjunka o deppa ihop. Detta är jätteskillnad på henne o Krollie, skulle jag säga till Krollie så blir hon "förtvivlad" medans yrvädret bara skakar av sig o kommer igen på 2 sekunder.

Lördag träffades jag o Shikka, Gunilla o Kiwi, Jouko o Hyss, Lena o Tease på vår klubb för ett träningspass. Krollie fick följa med Kjell- känns som jag sviker henne men hon skall vara i stillhet och det är bättre för henne om hon inte sitter i bilen o ser att jag tränar med den lilla.

Vädret var strålande sol men planen var kanske inte den bästa, mycket isig på de flesta ställen. Vi tränade både på den plogade planen o i snön.



Vi kom fram till att lydnaden har blivit lite materialsport, kameror m.m. m.m.

Vi började med gruppmomenten. Jouko var tävlingsledare. Sitt i grupp gick bra, platsliggningen satte sig Shikka på både Gunillas o Lenas kommando, träning på detta.

Lena började med Tease



Lilla söta duktiga Tease. Jag tränade fritt följ med Shikka under tiden Lena o Tease tränade.


Foto Gunilla



Kiwi i apportdirigering



Vippe får jobba han också - apportera koner



Tränar vittring med Shikka

Efter dagens träning festade vi på



hemlagad äppelpaj gjord av Gunilla o nybakad sockerkaka som Jouko gjort. Gott. Tack för fikabröd och dagens träning



Söndagmorgon ringer kl. 07.30 - Vasaloppet på TV är en given tradition för oss. Vi sitter framför tv:n hela förmiddagen men får inte se målgången för vi skall till Karlstad för ett möte. Hämtar Lena Backman och Gunilla.

Idag blev det ingen träning alls tyvärr var inte hemma förrän 18.30.


Kommentarer
Postat av: Lena & Gubben

Håller tummarna för Krollies bakben & att hon bara fått en liten sträckning.

Visst är det charmigt att hundar är så olika i träningen,kul att Shikka går mot klarhet på vittringspinnarna.

Ha en ny bra vecka / Kram från oss

2009-03-02 @ 07:33:23
URL: http://www.vallgubben.se
Postat av: Guniulla o Kiwi

Hej på er!

Tack själv för en trevlig tränings eftermiddag. Ja vi har ju umgåtts flitigt hela helgen kan man säga (fast det inte blev hundträning på söndag). Lycka till med "pinn" träningen. Det är nog snart löst.

Kramis!

2009-03-03 @ 08:00:50
URL: http://web.telia.com/~u65206646/
Postat av: Jag igen

Kan inte ens stava rätt till mitt namn.

Kan det bero på att jag nyss anlänt till jobbet o inte riktigt vaknat.

Ha de!

2009-03-03 @ 08:02:52
Postat av: Jannicke

Ser at dere trener og koser dere;o)Fine bilder!! Håper Krollie snart er tilbake i god gammel form.

Klem fra

Jannicke og gutta

2009-03-03 @ 09:19:01
URL: http://tappertitti.wordpress.com
Postat av: Sissel,Storm og Frost

Dere trener og står på ser jeg. Kanskje kurset i sommer blir et neseprøveseminar for Frost og Shikka...?

Storm sender mange varme tanker til Krollie som må være i ro, stakkar!

Klemmer fra oss

2009-03-06 @ 16:12:22
URL: http://pelsene.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0