Mer snö !!!

Idag träffades jag o Shikka, Gunilla o Kiwi, Jouko o Hyss för träning på klubben för träning.

Vi började med gruppmomenten, Jouko som TL, sitt i grupp följde Shikka med när jag gick, börja om med ett tydligare kommando stanna kvar. Sedan satt hon tillsmmans med Kiwi, lite orolig var hon enl. Jouko, jag ser henne ju inte men litar fullt på Jouko i detta läge. Kiwi skötte sig exemplariskt i detta moment.

Sedan var det platsliggning där Shikka än en gång la sig på Gunillas liggkommando till Kiwi. Gjorde om så vi fick ett lyckande. Hon hade vänt sig på skinkan en gång och dragit in tassen - kan prata om myror i brallan när det gäller henne.

Sedan körde vi fritt följ med tillrättavisning i position, och belöning belöning när hon går rätt. Glömmer bort vad vi håller på med (hackspetten i Kalle Anka på Jul = Shikka). Kämar vidare.

Sedan skulle jag visa vittringen som gått så jävla bra hemma i snart 2 veckor, vad händer !!!! hon snor en pinne som naturligtvis är fel, bara räkna 1,2,3,4,5, bli inte förbannad. Vi testar igen o då fungerar det som det gjort hemma.

Oj oj eliten känns avlägsen men skam den som ger sig, vi tränar vidare.

Krollie fick vara hemma (ont i hjärtat på mig) men hon skall vara i stillhet 2 veckor till enl. vet jag pratade med idag sedan får jag börja träna henne lite försiktigt. Hon fattar ingenting varför hon inte får följa med o träna, hon är pigg o alert så jag ser ingen större skillnad på henne men inflammationen måste gå tillbaka innan jag får börja träna.

Har ju riktigt bra kompisar som hjälper mig å Krollies vägnar. Fick hjälp av Heléne till telefontid till Marie på Norsholms och ett helt koncept från Anna om träning efter medicineringen. Tack snälla ni.

Nog om mig o mina vovvar. När Shikka var färdig med träning körde vi Gunilla o Kiwi i fritt följ (lite småjusteringar här) apportdirigering - mycket bra, vittring - Kiwi gör ett mycket bra sök här.

Sedan är det Hyss tur - kör ett litet fritt följ som uppvärmning. Sedan vittring - mycket bra. Sättande under gång - superbra idag. Rutan - bra fart till kon o rutan, belöning direkt efter ställande i rutan. Apportdirigering tränades bara fram till kon o belöning där (tempot ut till kon). Avslutade med uppsittet i fjärren på olika avstånd o med belöning efter varje bra uppsitt.

Under tiden vi tränade började det snöa - trodde det var färdigt med vinterväder - men inte, kallt och blött blev det så vi avslutade träningen inne i klubbhuset o fikade o värmde oss.

Hade kameran med men det var inte att tänka på fotografering i snöovädret, får bli en annan gång

Kommentarer
Postat av: Kiwi

Tack för idag!

Skrev en massa om våran em men datorn (eller kan det varit jag ???) gjorde nåt så det försvann o då orkade jag inte börja om. Ang Shikka o vittring så tror jag det släpper, du har inte kört som du gör nu nog länge för att befästa. DET KOMMER! Har låst fast lite på detta med hårda kommandon och kan inte förstå varför det behövs. Tränar vi inte längre med glädje????.

Kramis !

2009-03-12 @ 21:59:38
URL: http://web.telia.com/~u65206646/
Postat av: Heléne, Mick & Tiger

Håller med. Det är befriande med personer man kan vara tyst tillsammans med utan att det blir pinsamt.

Vi hörs i veckan!

Kramar!

2009-03-15 @ 07:14:52
URL: http://web.mac.com/jackeoki

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0