Fredag o träning

Idag efter jobbet träffades jag o Shikka, Gunilla o Kiwi på var gamla klubb Sörkastet där planen är så mycket bättre än på nya klubben. Blev lite nostalgi när vi fick se att vårt gamla klubbhus höll på att raseras av en maskin.

Här har man tillbringat så många timmar sedan 1990 när jag började med min golden Zinnie, och många många fler medlemmar har minnen från ännu längre tid tillbaka.

Vi började med gruppmomenten, sitt i grupp jättebra för utom när jag är på väg tillbaka lyfter hon sin slappa tass o sitter så tills momentet är slut. Kiwi satt som ett ljus. Platsliggningen lägger Shikka sig på Gunillas kommande o sätter sig även på hennes kommando. Här behövs träning.

Vi började med Kiwi enligt SM ordningen. Fritt följ (tränger ngt) annars helt ok. Vittringen gick jättebra. Dumrutan (tänk på vinklarna Gunilla). Rutan som är Kiwis favvomoment hände ngt som vi inte kan förstå, kanske ngn sträckning från gårdagens träning. Detta visar sig i inkallningen också, är nåt som inte stämmer.

Körde inte apportdirigeringen utan gick vidare på vittringen som hon klarade galant. Fjärren var lite seg, samma här - detta var inte Kiwi. Hon fick vila medans jag o yrvädret gjorde våra moment.

Fritt följ - satte på det korta kopplet för att korrigera positionerna. Dumrutan gick skapligt med mycket beröm o hjälp på vissa ställen. Inkallningen var gördåligt ställande första gången. Gjorde om med ngt bättre ställande men vet att hon kan mycket bättre. Körde en rak inkallning med islag på mitt ben vid ingång, så här behövs mer träning igen.

Rutan - får hon bara lite hjälp med riktningarna går detta superbra.

Apportdirigering - oj oj tränar med att kasta ut apporterna när hon står vid konen men med hennes irrhjärna o inte har en tanke på att tänka så kör hon sitt eget race. Här blir det lugn lugn träning med höger o vänster.

Vittring - JIPPI idag fick jag visa Gunilla att hon KAN söka efter rätt pinne, Gunilla lade ut pinnarna ca 5 meter bort från oss o sedan skickade jag henne med ett hm hm för att dämpa farten o hon sökte o TOG RÄTT - gissa om jag blev glad.

Fjärren - fortfarande träning på nära håll o med hjälp.

Efter Shikkas träning fick Kiwi komma igång igen o nu hade hon bättre fart o var pigg o alert som hon brukar vara. Märkligt men positivt.

Tack för idag Gunilla, sedan bar det av hem där Krollie väntade tillsammans med husse. Känns hårt att hon måste vara i stillhet o inte får vara med o träna men snart får jag börja träna henne så smått igen.

Har försökt lägga in bilder på sidan men det har inte fungerat ikväll ???? blir riktigt arg när det strular så här men lägger in bilder i tassen bilder istället

Ha en bra helg alla vänner

Kommentarer
Postat av: Gunilla & Kiwi

Tack själva för idag ! Kollade igenom Kiwi när vi kom hem (med hjälp av Micke som är lite expert på sånt efter tiden med Zorro) och hon är inte helt ok på höger bak. Har fällt nåra tårar ikväll p.g.a. att hon visar med hela sin utstrålning att nåt inte är ok. Fy fa...n va vi älskar våra speciella "systrar Brainwaiwe´s". Såna hundar som dom görs inte längre...tyvärr. Då skulle jag köpt en hel kull med såna.

Kram på er!

2009-03-20 @ 23:01:19
URL: http://web.telia.com/~u65206646/
Postat av: Anna J

Är allt bra med Krollie nu?? Kram.

2009-03-22 @ 18:59:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0