Domarutbildning o träning

Igår måndag hade vi en domarutbildningsdag på klubben här i Kristinehamn. Vi hade bara teori denna kväll men det behövs verkligen. Många diskussioner och tolkningar blir det på de olika momenten i alla klasserna. Man tolkar reglerna på många olika sätt. Men det är ju detta vi måste diskutera oss fram till olika lösningar så vi hamnar rätt i vårt dömeri i framtiden.

Idag tog jag ett rejält träningspass med Shikka här hemma i trädgården. Lilla "hackspetten" skötte sig riktigt bra idag stundtals men ibland tar "vet-kan själv- vill-ska-måste mm) överhand. Kan bara skratta åt henne i dessa lägen, hon är såå härlig men det fordras mycket träning innan vi är klara för Eliten känner jag. Men nu har jag bestämt mig för att vi måste komma igång.

Krollie fick vara inne medans vi tränade "samvetet gnager i mig när jag vet att hon både ser o hör mig o Shikka"

Hon skall ju vila i 2 veckor till men när jag var klar med Shikka fick hon gå lite fritt följ o göra en vittring med jätteberöm o belöning så även hon känner att hon får göra ngt.

Hämtade ut kameran o tog lite bilder på hundarna



Shikka kollar när jag hämtar posten



Min vackra Krollie



Mitt söta lilla yrväder Shikka



Snälla mamma - kan du inte leka med mig



Shikka är nöjd med att bara få vara med



Shikka vid konen



Sitt



Stå



Ligg



Krollie med sin älskade gris som hon hittade i träningsväskan



Shikka med full koll på allt vi gör


Kommentarer
Postat av: Lena, Daffy o Dino

Vilka underbara bilder på flickorna! Du är en kanonfotograf Lillemor!

Ja du, det här med lydnadsregler är inte lätt. Det börjar kännas mer och mer frustrerande att aldrig få se något "facit".

2009-03-18 @ 08:34:38
URL: http://web.telia.com/~u65206052/
Postat av: Tina

Hej på er!!

Härliga bilder på dina hundar.

Speciellt den som Shikka kollar när matte hämtar posten.

Fint att läsa att du utbildar dig till domare, du kommer bli kanon på det.

Ha det // Tina

2009-03-18 @ 20:53:49
URL: http://www.nellierosso.dinstudio.se
Postat av: Sissel, Storm og Frost

Så koselig å se bilder av godjentene dine!

2009-03-19 @ 00:30:29
URL: http://pelsene.com
Postat av: Pillan & Doris

Oj vilka härliga bilder, kan man snacka om fokuserade blickar!!!

2009-03-19 @ 10:58:48
URL: http://www.nogg.se/crydon
Postat av: Elenor, Zorro & Mexx

Åh vilka härliga bilder!!!

Ses snart.

Kram

2009-03-19 @ 13:29:10
URL: http://www.zorro.cybersite.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0