Träning bruks

Idag träffades jag Krollie Shikka, Lena Tease, Gunilla Kiwi på brukshundklubben för ett träningspass.

Vi började med sitt i grupp o platsliggning med Shikka o Tease. Bägge sitter o ligger bra men Shikka sätter sig upp på Lenas kommando, gör om så det blir ett lyckande (träna på detta)

Lena o jag tränade fritt följ var för sig innan Gunilla kom. Hemma går detta riktigt bra nu men nu kommer lite störningar in o yrvädret måste ju ha koll på vad som händer runt omkring, jobbar på detta att få fokus på mig.

Vi körde kommendering på ff, Tease är jätteduktig o struntar i mig som tävlingsledare, vilket Shikka inte riktigt klarar men träning träning.

Kommenderar varandra i olika moment med mycket belöning o positiva utförande.

När Gunilla o Kiwi kommer gör vi sitt i grupp o plats för de lite äldre (Krollie o Kiwi). Inga problem.

Kommendrear Gunilla o Kiwi i ff, rutan o vittring. Krollie får lite ff, rutan o inkallning





Min härliga Krollie älskar verkligen detta med träning o är inte alls glad att få ligga o titta på när det är Shikkas tur.

Vittring är ju ett givet moment för Shikka



Lena lägger ut pinnarna åt oss









där var den. oj vad lycklig jag blir när jag ser att hon verkligen letar efter rätt pinne utan att "köra race" bland alla pinnarna, kanske kanske poletten börjar trilla ner



sedan blev det fjärrträning med Lenas specialgjorda verktyg.

Tack för idag tjejer o tack för bilderna Gunilla, ses o hörs

När jag kom hem fick Kjell göra en "Lenafjärr" så nu skall det tränas med den.

Nu har vi bara två dagar kvar på jobbet, sedan drar vi till Nyköping för ett veckoläger.


Kommentarer
Postat av: Mattias & Nina med familj

Kul att det börjar fungera med Shikka och tro mig, poletten ramlar alltid ner förr eller senare:) Lycka till med träning ochtävling framöver!



/Kram från Vingåker

2009-07-08 @ 22:18:49
URL: http://www.crazy-dogs.se
Postat av: Gunilla & Kiwi

Tack för igår!

Alltid lika roligt när man träffs och får utbyta ideer med varann.

Ha en bra vecka, så syns vi i Ransäter om inte förr.

Kram från oss!

2009-07-09 @ 08:18:51
URL: http://web.telia.com/~u65206646/
Postat av: Petra i Nyköping

Halloj

Kul det ska bli att träffa er igen och att få se härliga Shikka! Ler fortfarande när jag tänker på hennes apportering du visade hos oss förra året, WOW vad snabbt det gick! Kör försiktig, ses på söndag.

2009-07-09 @ 09:19:08
URL: http://www.yazz.se/
Postat av: Heléne, Mick & Tiger

Underbara bilder! Dom på Krollie är så bara så himla härliga!!!

Kram!

2009-07-09 @ 20:54:01
URL: http://http:/web.mac.com/jackeoki

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0