Vallning o lydnadsträning

I lördags åkte jag till Lena för att få träna  vallning med Shikka. Hade det färskt i minnet från Camilla i onsdags och det var jätteroligt att prova så snabbt inpå. Det gick bättre o bättre under dagen med hjälp av Lena (det är ju jag som är den korkade i dessa sammanhang, Shikka vet mer än jag eftersom hon läser fåren bättre än jag). Men det kändes som en bra träning.
Lilla Tease har blivt helt suverän sen jag såg henne sist i fårhagen men Lena kan ju sin sak när det gäller fåren.

Idag blev det en riktig genomkörare med Krollie och träning med Shikka. Kjell o jag åkte till "vår" fotbollsplan som vi får använda för träning.

Är en hel del kvar till elitdebuten med lillan men glädjen och viljan är det inget fel på, så vi slipar på.

Kommentarer
Postat av: Lena & Gubben

Förstår att du hade två lyckliga hundar efter eran träning,ska bli så spännande att följa dig & Shikkas elitkariär,om jag gissar rätt så är det nog inte så långt kvar till debuten ( säkert bara Matte som är petig ) Lycka till med båda dina tjejer.Ha de gott / Kram,Kram

2009-01-19 @ 21:20:31
URL: http://www.vallgubben.se
Postat av: Anna Jansson

Gillar din kommentar om att "får är kompakta"! Du får gärna komma och prova densiteten på våra tackor, jag är beredd med kameran!

2009-01-21 @ 23:59:10
URL: http://www.ullhantverk.se
Postat av: Malin, Magic & Speed

Vad roligt att höra att det går framåt med vallningen, det är fan inte lätt alltså! Fåren är ju inte direkt radiostyrda...

Men lycka till med all träning framöver!

/Mvh Malin, Magic & Speed

2009-01-22 @ 21:37:15
URL: http://www.mystars.se.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0