Lite av varje eller rättare sagt mycket av varje

Ser att jag inte skrivit här sedan i påsk, känns som tiden inte räcker till just nu. Men man skall inte klaga, huvudsaken är väl att man får vara frisk o kry.

Har hunnit med en födelsedag (Sara), ett distriktsmöte, ett medlemsmöte, en spårtävling Lkl o Hkl (som biträdande tävlingsledare), rensning av vår väg (Stakvägen) tillsammans med boende längs hela vägen förra veckan, så återigen har hundarna haft mycket vila tyvärr.

Men igår hade vi ett ordentligt lydnadspass hemma i trädgården där jag lade upp SM-ordningen av momenten för både Krollie o Shikka..
Började med sitt o plats, är ju lite svårt med kommendering för nedlägg o uppsitt när man är själv. De satt o låg så fint, det blev bara lite strul vid uppsittet eftersom jag för första gången satte Krollie först, det var inte Shikka riktigt överens med mig om, men detta får vi träna på när vi är träningsgänget.

Sedan körde jag Krollie i ff o vittring. Jag ser på hela henne att hon älskar detta, vi har mycket lek o belöningar när vi tränar (grisen hämtade hon själv i träningsväskan)

Sedan var det Shikkas tur i dessa moment. Oj vad det kändes bra i ff långa sträckor idag (hon brukar alltid balla ur någonstans på vägen) men peppar peppar det kanske börjar trilla ned ett o annat i denna lilla irrhjärna. Vittringen JIPPI, har bara ett litet hmm strax innan raketen är framme vid pinnarna. Ser på henne att hon reagerar -Javisst ja söka mattes pinne var det ju!! Med Shikka får jag inte vara överdrivet glad o sprallig för det är detsamma som att tända eld på en kruttunna.

Krollies tur med dumrutan, rutan o hopp apport. Dumrutan gör hon bra. rutan också bra förutom den sneda ingången men det får jag ta. Hopp apport hör jag ett litet litet islag på tillbakavägen så vi gör det en gång till. Har inte tränat hopp på många veckor med henne efter inflammationen.

Shikkas tur - dumrutan är bra ställande o läggande men sittet får vi traggla vidare med. Rutan hjälper jag henne med, både fram till konen o vägen till rutan, farten är det inget fel på, snarare tvärt om, det går lite för fort ibland.
Hopp apport - super, hinner knappt se att hon hämtat metallen förrän hon sitter vid sidan.

Krollie - inkallning, apportdirigering, fjärr. Inkallningen har ju nästan alltid varit vår akilleshäl men idag stannade o lade hon sig jättebra och hade jämn fart mellan skiftningarna fast ingen raketfart precis. Apportdirigeringen är hon superduktig med, bra fart till kon, apporten o hem. Fjärren får vi friska upp lite mellan stå o sitt IGEN.

Shikka - inkallning, här går det undan men hon gör den superbra, har belöningen bakom henne. Apportdirigeringen ??? mera träning, måste lugna ner henne i hennes tänkande med apporten. Fjärren jobbar vi vidare på på nära håll o hjälp.

När Kjell kom hem skulle jag visa honom Shikkas fria följ som jag skröt om men det blev ju inte detsamma som när jag började med det själv. Kommendering behövs.

Ikväll skall vi på domarutbildning. Tror det är ngt hela tiden men det är väl tur att man har att göra.

Grattis till alla er som blivit uttagna till talanggruppen 1-3 maj. Lycka Till

Kommentarer
Postat av: Heléne, Mick & Tiger

Ha ha, ja Tigge Bus var verkligen en liten clown den dagen jag tog bilderna. Han lekte med sin flaska i säkert en halvtimme, och jag hade som tur var kameran med och lyckades få några riktiga höjdarbilder. Och som sagt, för att jonglera på ett ben krävs förvisso en hel del talang!! ;-)

Kul att er träning går bra! Ska bli så kul att ses på fotodagen!!

Kram Heléne & grabbarna



2009-04-22 @ 19:31:00
URL: http://web.mac.com/jackeoki

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0