Regnig Blöt Lerig Helg

Klockan 6.30 lördag morgon åker Kjell för att gå ett spår (Polis-SM). Själv stuvar jag in hundarna i husbilen och åker till Karlstad för tävling. Våra norska vänner Gro, Grete, Thone och Liv skall komma så jag hade bestämt att anmäla mig o Krollie också. Först i Karlstad lördag och Åmål söndag.
Vi var fem anmälda i Eliten men Jouko hade kommit med på spår så han valde det istället (förståeligt när man väl kommer med). Så det var Krollie o tre norska ekipage. Krollie o jag fick startnummer 2.
Det var "görblött" på plan och lerigare och lerigare blev det efter varje hund. Krollie var inte fokuserad alls under programmet men det kanske inte jag heller var som man brukar. Men det bästa var ju att hon SATT i sitt i grupp.
Vi vann dagens tävling men det roligaste var att Thone och Kicki (Shikkas syster) blev SLCH med en nolla i programmet. Supergrattis



Thone o Kicki

Lena och Dino vann 2:an Grattis till dom

Lena Björnson var på plats som publik så hon tog lite bilder av mig o Krollie



språng marsch



på ingång med vittringspinne


Kjell kom under tävlingens gång. Tyvärr hade "hans" polis misslyckats med spåret. Efter tävlingen var vi till Lena o Lars-Erik och fikade, ställde vår personbil där för att åka till Åmål och Furusjöns camping där norskorna bodde.
Regnade och regnade hela kvällen. Satt inne i deras lilla hus, Kjell tittade på fotboll, var ju bara "fruntimmer" så han kände sig nog utanför.

Söndag morgon åkte vi till Åmål där Kjell skulle döma 1-3 och vi tävla i Eliten. Vi var 13 anmälda men bara åtta kom till start. Blött blött vi drog startnummer 3 idag. Sitt i grupp gick bra idag med (känns som en vinst när jag kommer fram och ser henne sitta). Först ut var en riktigt pigg o alert golden som tyvärr nollade rutan. Gunilla o Kiwi nummer två och de nollade tyvärr vittringen. Krollie var lite loj och seg även idag men inte som igår men hon satte sig inte i dumrutan!!!!
Karin och Cesar bröt. Det var vi som var i första gruppen.



Karins Cesar

Krollie och jag vinner dagens tävling, Susanne o Nelli tvåa, Gunilla o Kiwi trea - grattis

Fler bilder under tassen bilder kommer

Kommentarer
Postat av: Lena & Gubben

Förstår din känsla när du tittar fram efter 2 gömda minuter & hon sitter,så nu kan du slänga dom dumma spökena som tidigare fanns i tankarna.Regn,regn & regn,tycker hundarna är enastående uthärdiga att vara oss tilllags,jag tror inte jag t.ex skulle vilja sitta & ligga i skyfall,om någon komenderar mig till det ??? Grattis till båda dagarnas seger,ni är kanon,roligt att Shikkas syster var med & dessutom blev SLCH,Grattis.

Kramar från oss

2008-09-07 @ 21:34:25
Postat av: Heléne, Mick & Tiger

Stort grattis till era fina segrar! Det är ju en styrka att ha en så pass hög "lägsta nivå" som ni har, och kan gå ut och vinna trots att du känner at det inte känns riktigt optimalt. Hoppas vi själva kan komma dit någon gång i framtiden.

Måste också vara härligt att veta att du har en hund som jobbar för (och tillsammans med) dig trots dåliga förutsättningar i form av väder och underlag.

Tiger vägrade som sagt gå tanför dörren i lördags när det vräkte ner. Han tittade på mig som om jag inte var klok! :-)



Ha en bra vecka - vi hörs!

Kram Heléne



PS.Jättekul med Shikkas syster! :-)

2008-09-08 @ 08:39:32
URL: http://web.mac.com/jackeoki
Postat av: Kitty å flåcken

Tyckte det var länge sen så jag ville bara kolla in och se hur ni har det ;-)

Skönt om du blir av med "sitt" spöket ju ;-)

Och grattis till segern.

Ha de gött,

Kitty å flåcken

2008-09-08 @ 16:23:52
URL: http://www.hundtrim.nu
Postat av: Karin & Caesar

Vilken fin bild på min lille-gull, det var illa för oss att vi inte fått tag på den där grisen än. Ska försöka fixa det innan nästa tävling, så kanske vi orkar hålla ihop ;-)



Grattis till välförtjänt seger!!

2008-09-09 @ 10:16:49
Postat av: Gro

Takk for en trivelig helg, tross været. Alltid like hyggelig når vi møtes! Grattis med seierene! Neste år skal du få mer konkurranse av meg og Jina... jeg lover... og så kommer snart lille Mie... Takk for bildene også, jeg har kjøpt ny pc som jeg får før helgen så nå blir det lettere å legge inn bilder fra turer osv. Så litt bilder fra helgen kommer snart på min side.



Lykke til på neste stevne ! Vi sees vel snart igjen :-)



Klem fra Gro og 4x4

2008-09-10 @ 15:53:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0