När det verkligen gällde!!

Idag hände ngt som jag aldrig trott skulle hända! På middagen var Sara och jag ute med alla fyra bc-tjejerna i skogen. Vi passade på att plocka trattisar medans hundarna härjade i skogen när vi plötsligt hör ngn skrika HIIIT.
Vi stannar upp i vår svampplockning för att kalla in våra egna hundar, en stor svart labbe kommer dundrande genom skogen och hinner fram till Diza innan matten får hejd på honom. Vi visste ju inte om det var en tik eller hane först men det visade sig att han var hur snäll som helst.
Vi pratade en stund med hans matte o sedan fick han fritt fram att hälsa på våra, men Shikka som är harig tog till flykten när han kom till henne, men hon kom direkt tillbaka när jag ropade på henne. Hon kom till mig och då hände det som jag nog aldrig trott skulle ske!! Krollie kommer som en projektil och ställer sig mellan Shikka och labben med hela garnityret framme.
Sedan kommer både Diza o Rallie, även de som två poliser. Nu hände inget mera, labben vände bara när han förstod att dessa tre "griniga" tanter var inget att leka med.

Ikväll hade Kjell o jag vår andra kurskväll på Bruks. Nio härliga och träningsvilliga ekipage som verkligen verkar vilja komma framåt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0