Lite mer seriöst

Känner att gårdagens blogg inte var speciellt seriöst när det gäller våra fyrbenta. Festande mattar o hussar är nog inget att ha egentligen men vi tvåbenta kanske också behöver roa oss ibland.

Idag har Shikka o jag varit till vet. Det var dags för vaccination. Än så länge har hon inga fördomar att gå in till veterinären - Krollie däremot känner igen sig när jag parkerar utanför vet.stationen. Hon ligger plattt som en pannkaka och har ingen tanke på att hoppa ur bilen. Ser nästan på henne när hon pustar ut när jag stänger grinden och det bara är Shikka som skall ur.

Vägde Shikka när vi kom in, hennes vikt är 16 kg så vikten är ingen fara med fast många tycker hon är för mager. Men vad skall fastna på henne egentligen som aldrig är still en sekund när vi är ute.

Imorgon startar vi upp vår Steg 1 kurs på klubben, så nu vet vi vad vi pysslar med några veckor framöver. Alltid roligt att se framsteg på ekipage under kursens gång, så jag hoppas det blir likadant med höstens kursdeltagare.

Kommentarer
Postat av: Heléne, Mick & Tiger

Att du (ni) är seriös(a) när det gäller de fyrbetna finns det nog inte en människa som tvivlar på. Och skulle bara absolutisterna räknas som seriösa så skulle nog hundsporten förtvina, ha ha!!



Mick har varit helt ohalt i dag så vi har tränat (nästan) som vanligt. Fast inga jätteruscher och snabba stopp. I går vallade vi lite lugnt och han var riktigt duktig. Jag var inte riktigt lika bra, men fick ändå godkänt av mig själv! :-)



Ses i helgen!

Kram!

2008-09-15 @ 21:21:24
URL: http://web.mac.com/jackeoki
Postat av: Sissel, Storm og Frost

Stakk en liten tur innom for å se hva dere driver med. Syns matte og husse hadde fortjent en fest jeg! Håper dere får en fin uke! Dere skulle forresten hatt veterinæren "min". Guttene tar helt av og spinner opp til veterinæren for å kaste seg i armene hennes!! :D

2008-09-15 @ 22:28:06
URL: http://pelsene.com
Postat av: Lena & Gubben

Ibland kan det behövas att göra någonting annat på helgen,helt sunt gjort av er & säkert fick ni med er en massa trevliga minnen.

Ha en bra helg / Kram från oss

2008-09-18 @ 14:38:00
URL: http://www.vallgubben.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0