Lidköping 28 september (sista uttagningstävlingen)

I lördags hade vi vår sista hemmatävling på Sörkastet. Kjell dömde och jag var tävlingsledare. Nästa lydnadstävling blir på nya stället, kändes lite vemodigt att veta att vi aldrig mer skall tävla på gamla stället.

Efter tävlingen tog vi husbilen för resa till Lidköping där sista uttagningstävlingen till Nordiska skulle ske. Lena och Lars-Erik mötte upp med husvagn, sen bar det av till Brukshundklubben i Lidköping.

Hade en trevlig lördagkväll, klockan blev inte så sen eftersom tävlingen skulle starta kl. 8.00 på söndag morgon.

Vi skulle varit 11 startande men vi blev 8. Än en gång fick Krollie o jag startnummer 1. Sitt o plats fyra och fyra. Gick bra för vår del 10, 10.

Fria följet är alltid spännande att se vad tl hittar på och som startnummer 1 blir man försökskanin, dagens fria följ var mycket ryckigt så det gick inte att få ett bra flyt i det hela.
I dumrutan såg jag henne i ögonvrån att hon tänkte lägga sig på sittet så jag har nog aldrig haft ett så högt och hårt kommando men hon satte sig väl i ren förskräckelse.
På fjärren fick jag ta till ett dk på första uppsittet tyvärr, hon bara tittade på mig utan någon som helst tendens att sätta sig upp !!!!.

Fria följet

hopp apport



Grisen väntade på Krollie efter avslutad runda

Krollie och jag vann dagens tävling på 292,5 poäng, Mona och Marvin tvåa på 290,5 poäng, Diana och Zack trea på 275 poäng, fyra Anders o Oki, Lena och Basco kom sexa efter en olycklig ruta där Basco la sig själv lite untanför rutan tyvärr.

Hemma igen var jag tvungen att prova Shikkas nya täcke, Krollie har haft sitt ett tag


Kommentarer
Postat av: Maria H

Grattis till vinsten i Lidköping! Vi ses i Finland- himla kul ska det bli!

2008-10-03 @ 13:01:25
URL: http://www.skogsborg.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0