Riktigt blandad vecka

Träning av egna hundar har tyvärr blivit minimal denna vecka. Har hunnit med något pass hemma i trädgården innan mörkret lagt sig och blivit kolsvart.

På onsdagen var jag med Krollie till vet för en spruta - inte hennes favoritställe precis.

Torsdag hade vi avslutning av vår Steg 1 Kurs på klubben. Så roligt att se framsteg hos deltagarna och hur de växer själva som förare. Vi hade med två ungdomar som verkligen legat i o tränat o tränat och är så glad att se resultatet de visade upp på avslutningen. En del var erfarna ekipage så för dem var det lite uppfriskning och tänkatill i olika moment. Vi önskar alla lycka till i fortsatt träning!

Fredag var jag med min mor till Solstaden för att ta bort stygnen på Eia (min mors schäfer) efter livmodersoperation, juvertumör plus tre andra stora knölar så det var många många stygn att ta. Oj vad jag blev imponerad av henne (Eia) hon var så cool o lugn medan de tog stygnen. Jämför med Krollie som inte ens vill gå in på vet.stationen.

Lördag morgon hämtar jag Lena (Ior) vid 8-tiden i Karlskoga. Vi skall till Örebro på föreläsning och har knackat in GPS:en som än en gång sätter käppar i hjulet, den vet ju inte om alla dessa ombyggnationer och vägarbeten som finns.
Jäkla tur att Lena var med annars har jag säkert aldrig kommit fram till rätt ställe.
Föreläsningen hette "Påverkan eller åverkan" om inlärning hos hund. De tre föreläsarna var Kerstin Malm, Björn Forkman och Kenth Svartberg.
Fick en liten pratstund med Kenth i en paus, roligt att ses, det var ett tag sedan.
Dagen blev lång och härnan ganska trött när vi åkte hem. Tack Lena för en trevlig dag.

Fick åka till min mor på hemvägen, ett av såren hade gått upp på Eia. Sara hade hjälpt henne att tejpa ihop så gott det gick.

Söndag och Fars Dag - Krollie o Shikka hade köpt lotter till husse för 100 spänn och han vann 20 kronor på dem så det blev bara 80 kronor back.
Vi var bjudna på middag till min far men fick ge mig iväg till vet. akut med Eia för att sy ihop såret en gång till.

Väl hemma igen efter besök av Sara, Mattias o Ella, ilfärd till Karlstad o vet, middag, o besök hos Linda, Jonas, Viggo o Tilda fick hundarna äntligen komma ut o röra på sig, men nu spöregnade det och var kolsvart ute så jag lekte med dem en stund i mörkret så de skulle få göra NÅGONTING!!!

Hoppas på en lugnare vecka och träning.

Kommentarer
Postat av: Gunilla o Kiwi

Hej på er!

Känner igen oss från alla (tre) operationer med allt som kan hända.

Sista operationen Kiwi gjorde gick bra ,men två dagar senare sprack det upp ca 3 cm så det blev ilfart till K-stad (man såg i in hela hunden, det var ur äckligt)

Hälsa Mamsen!

Kram på er!



2008-11-09 @ 21:16:53
URL: http://web.telia.com/~u65206646/
Postat av: Lena

Hej påå Er!

Tack själv Lillemor för trevligt sällskap i helgen!

Tyckte vi var duktiga som satt "så länge" utan hundar - hahahaha



Hoppas det går bra nu med din mammas vovve - ska tänka lite x-tra på dom;D))))



Kram å hälsa de på hemmaplan!



Lena å vovvarna!

2008-11-10 @ 21:57:47
URL: http://www.tass.cybersite.se
Postat av: Lena

Hej påå Er!

Tack själv Lillemor för trevligt sällskap i helgen!

Tyckte vi var duktiga som satt "så länge" utan hundar - hahahaha



Hoppas det går bra nu med din mammas vovve - ska tänka lite x-tra på dom;D))))



Kram å hälsa de på hemmaplan!



Lena å vovvarna!

2008-11-10 @ 21:59:39
URL: http://www.tass.cybersite.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0