Götene 15-16 mars lydnadshelg

Fredag efter jobbet åker vi mot Götene för en helgkurs i tävlingslydnad. Visar sig att det var inte helt lätt att hitta fram till denna klubb! OBS att även Kjell var med och inte jag ensam (som de flesta vet att jag brukar åka vilse).
Stackars Cecilia och Liselott satt snällt i klubbstugan och väntade på oss, inga sura miner där inte.

Lördag morgon tar jag en morgonpromenad med Krollie o Shikka (hade fått instruktioner kvällen innan om en lagon slinga på ca 20 minuter) Den slingar tog ca 1 och en halv timme innan vi kom tillbaka. Skulle väl egentligen inte skriva om min fantastiska lokalkännedom, men som vanligt gick jag ju vilse.

Hann nätt och jämt komma i tid till dagens kursverksamhet. Denna helg blev lite annorlunda mot vad vi är vana.
Lördagen bestod av 8 ekipage i olika klasser med alla tänkbara raser (endast en bc). Jätteroligt.

Alla taggade och ville verkligen ha tips och råd om inlärning av olika moment. Tyvärr hann vi inte med så mycket som man vill på en kurs eftersom det på söndagen blev 9 nya ekipage, så uppföljning från första dagen blev det ju ingen.

Söndagens ekipage var lika taggade och ville verkligen detta med tävlingslydnad, även denna dag massa olika raser (ingen bc). Känns så härligt med så positiva deltagare.

Både Kjell och jag blev helt fascinerade av denna "lilla" stora klubb, alla verkar ställa upp för varandra i alla lägen.

Kameran blev kvar i husbilen hela helgen så därför får jag "låna" lite bilder av olika folk med fotointresse.

image167 Per med sin collie Alice      image168

image169 Hilde o Leo                           image170 snygg ruta

image171 jag själv riktigt engagerad i alla härliga deltagare

image172 Christel med sin härliga Herman (landseer)  image173 något trött !!!

image174  Lisa med sin duktiga dalmatiner

image175 Pelle o Beast

Mera bilder kommer i tassen "Bilder"

Krollie o Shikka får ju sitta i husbilen under en kurshelg men vi hade några timmar på lördagen att låna Götenes planer för att träna ordentligt. Kvällen blev melodifestivaltittande. Vann rätt låt??

Vilken tur vi hade med vädret denna helg, måndag morgon var det ju kallt och snöoväder!!!

Kommentarer
Postat av: Mick

Vov på dig Krollie!
Bra att du hjälper mig med blogginläggen. Vi grabbar har ju lite större tassar än ni söta flickor och då är det svårt att hitta rätt bokstäver på tangentbordet. ;-) Matte fick sig en tankeställare och lovar att inte ens fundera på en till hund - på länge! Vilken tur att vi fixade det hela, du och jag!

Puss på nosen till dig
från Mick Jagger (Jo, jag heter faktiskt så! Rockar gött tycker jag!)

2008-03-17 @ 21:54:45
URL: http://web.mac.com/jackeoki
Postat av: Sissel, Storm og Frost

Hahahaha!! Jeg ler meg ihjel, Lillemor! XD Du er muligens enda verre enn meg når det gjelder å rote deg bort... GRATULERER! Jeg trodde ikke det var mulig!! Ellers ønsker jeg dere en GOD PÅSKE med masse godt vær!

2008-03-18 @ 15:37:29
URL: http://pelsene.com
Postat av: Elisabeth

nåja ,Lillemor er ikke værst ,jeg er alldeles håpløs selv med GPS! jeg mente at den tok feil jeg og kjørte 12 mil feil. *flir*

2008-03-19 @ 07:43:30
URL: http://skogli.worldpress.com
Postat av: Christel, Herman, Pelle och Beast

Hej på Er.
Supertack för en mycket lyckad och inspirerad helg. Alla man pratat med är helt lyriska, ha ha ha. Här kommer det att tränas på alla goda tips man fått.
Tack än en gång.

Kram Christel och Pelle

2008-03-19 @ 10:12:13
URL: http://www.petrini.be
Postat av: Lena & Gubben

GLAD PÅSK !

Vilken lååångpromenad ni fick,ha,ha....skönt att det inte bara är jag som virrar bort mig.
Ha en härlig Påsk.
Kram från oss.

2008-03-19 @ 16:06:49
Postat av: Jannicke

Ønsker dere en riktig, riktig god påske!!

Mvh
Jannicke og flokken

2008-03-19 @ 17:35:33
URL: http://tappertitti.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0