Stekhet helg

Fredagskvällen var vi till Kil där Kjell dömde Eliten tillsammans med Lena Backman och jag var tävlingsledare.
Kjell dömde även LKL 2 med mig som TL även där. Riktigt varmt att springa omkring på planen.

Efter Kil tog vi husbilen och drog vidare till Åmål där vi haft en tävlingslydnadskurs i helgen. Sju härliga ekipage hade vi¨, alla med olika ras (tänk inte en enda bc) mer än som publik och det var ingen mindre än Krollies bror Klippo, jätteroligt att träffa honom.

Vi startade kl. 9 på lördagen med frukost och lite teori - sedan bar det ut på planen där det var minimalt med skugga. Vi fick köra med korta pass för varje hund och förare annars skulle de fått solsting. Avslutade dagen kl. 16.

Tog sedan en promenad med Krollie o Shikka ner till Vänern så de fick bada och simma en stund, välbehövligt efter en hel dags liggande och bara få titta på när andra får träna och jobba.

På kvällen tog jag rejäla pass med både Krollie och Shikka. Tränade igenom SM-ordningen med Krollie och hon var hur pigg som helst (får nog inspiration att se mig hålla på med alla andra hundar och inte henne under en hel dag). Sedan blev det Shikkas tur som skötte sig relativt bra. Fria följet lägger jag stor fokus på och vittringen. Men tränade igenom momenten med mycket lek och kul. Hon är jätteduktig - i mina ögon iallafall.

Söndagsmorgonen startade vi samma tid kl.9, ännu varmare än lördagen. Hundarna var lite trötta och värmen gör ju inte saken bättre men alla kämpade på. Kameran låg naturligtvis kvar i husbilen hela helgen så vi får se om det blir några bilder framöver.

Avslutade dagen kl 15, packade ihop och drog hem. Jag ser ut som en levande polkagris, två knallröda streck på fötterna efter sandalerna och röda ömma knäveck, röda knän och för att inte tala om axlarna, men benen är lika vita som de var från början (märkligt). Det gick åt en hel del hudkräm efter duschen på söndagskvällen, men vad gör det, man får  ju hålla på med det man tycker är roligt - hundträning!

Lycka till alla ekipage med träning och tävling framöver

Kommentarer
Postat av: Karin & Caesar

Tack Lillemor & Kjell för en givande helg!

2008-06-05 @ 10:30:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0