SM 2008 14-15 juni 2008 Öland

Lördag morgon ringer klockan 05.00 - kvaldag. Krollie och jag går ut i 10:e grupp för sitt o plats. Allt startar kl. 07.00. Lena o Basco är i 5:e grupp. Så händer det som inte får hända, 5 sek kvar och Basco lägger sig på sitt i grupp. Kunde inte hålla tårarna tillbaka för Lenas skull. Krollie sitter och ligger med 10 - 10. Känns skönt.
Krollie och jag startar inte förrän 16.32 så denna dag var lååång. Laddade många gånger under dagens lopp. Tränade, Krollie fick bada, tränade lite igen. Så äntligen är kl. 16.32, vi går ut som näst sista ekipage av 60 st.
Kändes riktigt bra och vi slutar på 3:e plats kvaldagen efter Berit och Nancy. Tyvärr går inte Lena o Basco eller Jouko o Hyss vidare till finalen.

Efter tävlingen går vi upp och tar en pizza med Lena o Lars-Erik, Jouko, Ulf o Heidi. Fotboll på storbildstv, så jag blir inte kvar länge i allt oväsen. Är ganska mör i kroppen och hjärnan efter denna långa dag så sängen blev inte så långt borta denna kväll.

FINALDAG - provhunden kl. 8.00, första start 8.30 sitt i grupp först för alla och sedan platsliggning.
Vi går ut i sista grupp, får en konstig känsla när jag skall sätta rätt Krollie, hon är inte som hon brukar och mina obehagliga känslor visar sig vara sanna när tiden är ute ocdh vi kommer fram - HON LIGGER - kändes som ngn stack hål på en ballong inom mig. Detta moment är jag alltid nervös på men det är flera år sen detta hände så jag trodde innerst inne inte att det skulle hända.
Första tanken inom mig "jag bryter" men tar mitt förnuft till fånga och gör platsen med en 10:a.

Tack till alla er som stöttade mig på "rätt" sätt under dagen. Det var inte lätt att ladda om och fokusera på lydnaden senare under dagen. Men jag älskar ju min Krollie så vi drog oss tillbaka och laddade tillsammans, och vilket race det blev, hon var helt underbar. Från att starta med -30 poäng slutade vi på en 5:e plats totalt.

Det är ju 10 moment som skall stämma samma tävling och det blev missar även hos våra medtävlande. Oj vad skönt det kändes att jag kunde samla ihop mig själv, nu var det Krollie som hjälpte mig istället tror jag. Men vi är så sammansvetsade och jag litar på henne och hon på mig (förhoppningsvis).

Några bilder från finalen som Lena Björnsson tagit (tack för det)









Prisutdelningen blev ca 16.00 Årets SM-vinnare Nancy o Hillen - supergrattis till er båda - 2:a Berit o Nico och 3:a Diana med sin superalerta border. På 4:e plats Maria Hagström och 5:a min Krollie, 6:a Mona Karlsson.



Pallen



vi strax utanför pallen



Detta SM var mycket proffsigt anordnat, speciellt detta med starttider för varje ekipage var mycket bra, man slapp kolla vem som gick då och då. Lundegårds camping var jättebra och fina servicebyggnader.

Mycket trevligt att träffa både nya och gamla bekanta och lite turistande blev det (med parkeringsböter på köpet)

Nu var bara hemresan kvar. Lena Backman åkte med oss hem. Var hemma vid midnatt började på jobbet 05.00 i morse så man är lagom seg nu, och tack till min "gubbe" som ställer upp på oss till 100% med både peppning och skjutsning överallt.

Även tack till er alla som hållit på oss och trott på oss men alltid kommer ngt emellan  min önskan för mig o Krollie.

Nu laddar vi för VM om tre veckor. Skulle kunna tänka mig att Krollie o Basco kommer att få träna sitt i grupp ett antal gånger.

Krollie o jag kommer att starta på lördagen. Vi har fått startnummer 39.

Nu är det sängen som gäller



Känner oss så här trötta hela familjen förutom lilla yrvädret förstås som tycker vi är "görträliga"



Lägger in ett SM-album under bilder senare, orkar inte riktigt detta idag


Kommentarer
Postat av: Jannicke

Oj så trist å lese at Krollie la seg på felles sitt!!! Det er jo sånt man håper aldri skjer, men det er jo dyr vi har med oss. Alt kan skje, og det viste dere jo herlig med å kjøre et kanonrace resten av øvelsene. Sånt står det respekt av, og er grunnen til at dere er så dyktige, Krollie og du ;o) Herlig innstilling Lillemor!

Klem fra

Jannicke og gutta

2008-06-16 @ 22:23:38
URL: http://tappertitti.wordpress.com
Postat av: Sissel, Storm og Frost

Det er bare så utrolig trist med den nullen på fellessitt'en! Men i VM, DA SITTER HUN!!

Gratulerer med flott plassering likevel!! Jeg gleder meg til å heie på dere i Stockholm!

Klem Sissel :)

2008-06-16 @ 22:27:27
URL: http://pelsene.com
Postat av: Sandra, Thyra & Lhine

Att ligga 3:a inför finalen, och hunden lägger sig på sittande i grupp... det kan nog få vem som helst att börja gråta. Verkligen jättestarkt av dig att ladda om och göra ett sådant fint finalprogram.



Du och Krollie är verkligen förebilder för mig och Thyra!



Vi önskar er ett jättestort lycka till inför VM!

2008-06-16 @ 22:28:31
URL: http://tomik.se
Postat av: christel Blennerup

Halloj. Lade hon sig på sitt i grupp? det visste inte jag!! - Jesus Maria!! Att du kom på den braiga placeringen trots det visar ju er proffsighet..jag är mäktigt impad :-) Ladda nu om och fortsätt älska din hund och res till VM med ett gott humör..jag önskar er all lycka på tävlingsbanorna och i livet utanför det med :-)

see u

2008-06-16 @ 22:46:18
URL: http://www.freewebs.com/xaxxa/
Postat av: Ulrika

Hejsan!

Jag e så imponerad!Vilken rutin.Ni två är en stor förebild för mig!All lycka till på VM

2008-06-16 @ 22:55:27
Postat av: Heidi

ja,det var så jeg nesten ikke trodde det når jeg så det!Var det krollie??men supert å gjennomföre resten!og nu har hun lagt seg,det gjör hun nå ikke igjen!Så VM blir spennende nå,Lillemor,og håper jeg får värt det å heia på "Värmland"!

2008-06-17 @ 11:40:44
URL: http://www.kronbacken.se
Postat av: Jenniefer

Fin hemsida, såg erat fina lydnadsprogram, grattis till 5:e plats. Lycka till på VM!

2008-06-17 @ 13:14:08
URL: http://canovills.webb.se
Postat av: Karin L

Attans vilken jobbig början! Men otroligt imponerande att klara av att jobba upp till en så fin placering!! Eloge till dig Lillemor :-)

2008-06-17 @ 13:53:13
Postat av: Kitty å flåcken

Vi såg när det hände och vi såg din final spurt. Ni e ju bara helt otroliga att hämta upp er så. Du och Krollie är en förebild för många ;-)

Kram,

Kitty å flåcken ps lilla Aliss hälsar speciellt ;-)

2008-06-17 @ 18:50:17
URL: http://www.hundtrim.nu
Postat av: Diana

TACK så jätte mycket för grattulationen!

Ni är otroliga, trots en nolla på sitt i grupp (som jag förstår var mycket tung)gör du och Krollie två så fina program att ni slutar på en 5:e plats!

Jag tror att du kommer att glänsa på VM!

Lycka till!

2008-06-17 @ 21:57:27
URL: http://www.rockdog.se
Postat av: Ingela

Stort grattis till er fina placering trots er nolla! Tänk om inte om fanns!!!! Ni är bara så duktiga. Hålla sådan klass under så många år! Nu håller vi tummarna för er i VM i stället!

2008-06-18 @ 10:29:41
URL: http://ostanvindens.se
Postat av: Anna och Christer

Ni är ett superteam, du och Krollie, Ni samlade ihop er och komigen så kanon bra och slutade på 5:e plats. Fantastiskt. Jag har lite bilder som jag mailar till dig.

Vi håller tummarna under VM.

2008-06-18 @ 14:13:19
URL: http://www.aktiveradinhund.se
Postat av: christel

GLAD MIDSOMMAR!!! :-)

2008-06-22 @ 11:43:37
URL: http://www.freewebs.com/xaxxa/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0