Veckan som gått

Mest bara jobb under veckan. På fredagen tog vi husbilen efter jobbet och åkte först till Hammarö och tränade med Lena, Basco o Tease. Vi gjorde sitt i grupp och platsliggning med Krollie Basco och Shikka. Jag får sätta och lägga Krollie först för att sedan gå till Shikka men det fungerar riktigt bra.
Tränade även nedläggning och uppsitt för Shikka med hjälp av Lenas o Kjell röster. Detta är ngt vi måste träna på.

Sedan körde jag genom Krollie hela programmet med Lena som tävlingsledare. I apportdirigeringen kom hon in med en blodig apport, inte första gången men jag är så glad att hon tar apporten "rätt" vilket hon iof gjort senaste åren.
Fjärren är ett moment vi tragglar på jämt.
Sedan var det Bascos tur för en genomkörare. Han var inte sitt vanliga dag denna dag, lite frånvarande men det är ju bara tillfälligt.

Kom en tjej som frågade om vi kunde lägga en klass 2 plats så jag tog Krollie så hon fick träna, hon skulle tävla i Säffle nästa dag.

Sedan blev det småttingarnas tur (kallar ju även Shikka "den lilla" ännu, hon blir 3 år i september men är fortfarande valp i sinnet.) Körde igenom Lena o Tease i 2:ans moment. Allt är inte riktigt hopbundet ännu men det blir och detta ekipage kommer att bli riktigt riktigt bra tror jag i framtiden.

Efter träningen åkte Kjell o jag vidare till Säffle där Kjell skulle döma på lördagen. Det var bara 8 1:er, 4:a tvåor och 3 3:er, så det gick fort.



Ingalill o Mysa i LKL 3



Troy med matte väntar på sin tur



En avundsjuk Krollie som inte får vara med

Efter lördagens tävling åkte vi till Västkusten, stannade i Rabbalshede där det var en stor marknad men det var inte så mycket att ha, samma grejer kom igen i vartannat stånd. Blev inköp av strumpor, ett skärp o en sax, och en parkeringsavgift på 20 spänn.

Åkte vidare till Grebbestad och tog in på campingen där. Kjell hade behov av att göra ngt som inte bara handlar om hundar. Det var jättemysigt och fint väder hade vi fast hundarna kankse inte tyckte det var lika roligt!



Kjell med en kall öl i Grebbestad



Krollie utanför husbilen



Shikka (som helst inte vill vara still sååå länge)

Vi fick sova ut på söndagen och Kjell gjorde frukost medans jag fick lata mig en extra stund i sängen, härligt!
Hemma igen och nu tog jag ett rejält träningspass med både Krollie o Shikka var för sig. Sitt i grupp (naturligtvis) men ensamma. Körde Krollie först, hade med favogrisen men upptäckte att det inte går att ställa den inom synhåll för henne, när jag skulle skicka henne på vittringen rusade hon bakåt till grisen istället!!!! Gör inget, det är bara att ta bort o gömma den så hon får den efter utfört moment lilla gumman min.

Sedan blev det Shikkas tur. Har problem med långsam marsch men vi jobbar stenhårt på det. Håller på med elitmomenten men plockar isär momenten i mikroskopiska delar eftersom hon har en sån intensitet på allt hon gör.
Akilleshälen är fortfarande vittringen där jag med all säkerhet kommer att bli gråhårig inna det löst sig helt o hållet!!!!

Norska Mästerskapen har det varit i helgen.  Pratade med Gro och Svein på lördagen. Gro gick tyvärr inte vidare till finalen medans Svein o Exo klarade sig fastän de hade en nolla på apportdirigeringen.
Norgemästare blev Trond med sin härliga Bajazz (som blev publikfavorit på VM i Stockholm) tvåa Görill o Lucky, trea Solgunn o Pluto. Jättegrattis till dom och alla andra som gjorde ett fint program.

Ni som är intresserade av några kloka ord och tankar kan gå in på Helén Lindströms hemsida som finns på min länktass Heléne Mick o Tiger och läsa i hennes blogg.

Alla vänner o bekanta - ha en trevlig vecka med mycket träning med era fyrbenta o ni som inga fyrbenta har skall ha det lika bra!

Kommentarer
Postat av: Sissel, Storm og Frost

Hei Lillemor!

Ser dere trener og står på! Her trener vi som bare det til elitedebut neste helg.

Det er vanvittig moro med gale hunder i lydigheten. Håper du og Shikka blir noen skikkelige racere etterhvert!

2008-08-22 @ 20:29:47
URL: http://pelsene.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0