Kristinehamn 29 sept 07

Hemmatävling! Hade anmält både Krollie o Shikka men tyvärr har Krollie fått urinvägsinfektion så vi var tvungna att avstå. Bara Shikka kvar, hade helst inte tävlat med heene idag men jag hade tagit in en tävlingsledare utifrån (Leon från Grums för att jag skulle kunna tävla - så det blev press på mig att göra detta.

Det gick som det gick:
 Sittande i grupp - mycket orolig, lyfter en tass betyg 9,5
Platsliggning - satte sig upp på grund av ngt ganska snart  vi gömt oss  betyg 5
Fritt följ - sakta marsch bedrövlig - betyg 9
Sättande under gång - ställer sig superfint betyg 0
Inkallning - helt ok betyg 10
Rutan - superbra ut och lägger sig, sen ser jag ju inte vad hon gör när jag vänt mig om rycker och lyfter baken före inkalln. betyg 8,5
Hopp apport - supersnyggt men tänker inte släppa den direkt betyg 9
Metallapport - helt ok betyg 10
Vittring - ojoj här är vår verkligen vår akilleshäl, virvelvinden far runt bland alla apporterna, tar bara en till slut och det är naturligtvis fel - betyg 0
Fjärr - flyttar fram ngt - betyg 8

Har nu bestämt mig för att inte tävla med lilla fröken turbo förrän alla moment verkligen sitter. Så nu blir det träning o träning.

Några fina bilder blev det iallafall från dagens tävling - tagna av Jenny Stein

image85

image86

image87

Kommentarer
Postat av: Uni

Hei Shikka,ser du har vært i ringe igjen.Jeg skal visst i ringen til helgen jeg.DET skal bli morro altså.E hadde kurs i Ålesund i helgen men jeg fikk massevis av trening.-og jeg fikk høre at jeg var fryktelig flink og at kondisjonen i hue mitt er fenomenal! *fnis* vet jeg vel.....jeg er påmeldt den 13 også så vi får nå håpe at opprykket snart er i boks men jeg er jo en liten luring så alt kan skje.Kanskje vi kunne treffes 20-21 eller 27-28 oktober?

2007-10-01 @ 11:59:55
Postat av: Shikka

Hej Uni! Vart skall du tävla till helgen? Jag är tydligen för egen för tävling tycker L men jag kommer att få träna o träna.
Jag VILL ju så gärna träffa er och träna tillsammans med er men nu skall KROLLIE KROLLIE tydligen tävla den 20 okt.L vill tydligen känna av henne inför Nordiska säger hon. Sedan skall de lämna bort oss den 27-28 för att de skall ut och roa sig utan OSS. Vet inte när jag skall få träffa er
Kram Shikka

2007-10-01 @ 20:48:22
Postat av: Uni

Okey vi finner nok en dag skal du se ;-) Jeg skal tävla i Kongsvinger!! kryss tassen for oss :-)
Kram Uni(som er med på jobb idag fordi jeg skal få trene!!)Lykkelige meg!"!!!

2007-10-02 @ 07:57:34
Postat av: Heléne, Jacke & Mick

Jag tycker Shikkas blick påminner en del om Micks, så jag förstår lite vad jag har att vänta mig...
:-)
Skämt å sido, jag tror det behövs lite "galna" individer för att lydnaden inte ska bli för tråkig att titta på. För hur kul är det att se ekipage som bara gör det dom ska?! ;-)
Förövrigt tog det tre dagar efter att jag lagt ut info - och så var kursen i feb fullbokad! Kul!
Kram och trevlig helg önskar vi i Linköping!

2007-10-05 @ 18:04:59
URL: http://web.mac.com/jackeoki
Postat av: Letty

A very beautiful border collie who is like my border O'Ficelle. You can see her in my blogg.

2007-12-19 @ 19:51:22
URL: http://letty.canalblog.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0