Shikka försvunnen

Har haft barn, barnbarn och föräldrar på besök ikväll. När alla gått får hundarna ett varsitt tuggben att gnaga på, dörren står öppen ut hundarna brukar gå ut och in som de vill. Efter ett tag undrar jag vart Shikka är, ropar på henne men ingen Shikka kommer - inte vanligt. Visslar och ropar ett antal gånger, börjar bli orolig. Snart känner jag mig riktigt orolig, detta har aldrig hänt att hon inte kommer när jag ropar. Vad har hänt??? Både Kjell och jag letar på hela tomten, vi har ett litet vattendrag genom tomten så jag letar och letar ropar och visslar. Paniken börjar krypa på mig. Ut på grusvägen och springer till stora landsvägen för att förvissa mig om det värsta tänkbara, men ingen Shikka. Tårarna rinner och vet inte vad vi skall göra. Jag irrar bara runt runt antagligen när jag hör Kjell ropa -HÄR ÄR HON!!!-  Hon har krupit in under lillstugan och kommer inte ut av sig själv. Gissa om lyckan inom mig. Kjell får klippa upp nätet som sitter längst ner vid stugan så vi får ut henne. Konstigt att hon inte kunde ge något ljud ifrån sig när vi sprang runt och ropade. Vid sådana här tillfällen känner man vad de små liven betyder för en.

Kommentarer
Postat av: Carina Åberg

Jag fick tårari ögonen när jag läste.
Vilken tur att hon är välbehållen.

2007-05-15 @ 23:20:48
Postat av: Anonym

Nu har jag hittat hit oxå.... Usch vad otäckt med en försvunnen liten Shikka!! Tur att historien slutade lyckligt. Tack för träningen idag!!

2007-05-16 @ 21:11:53
Postat av: Lena & Basco

Kanske är bra att skriva vem man är oxå.... :-)

2007-05-16 @ 21:13:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0