Mariestad

PlatsliggningStartade 7.30 imorse från Stakvägen. Lena och Basco åkte med oss till Mariestad där jag och Krollie, Lena och Basco skulle tävla. LKL:2 premiär med Shikka skulle det bli också. Krollie och jag fick startnummer 4 av fyra startande. Hon är verkligen säkerheten själv, det kändes mycket bra, några småfel här och där, vi hamnade på 308,5 poäng och vann dagens tävling. En skön genomkörare inför Kroatien och SM. Lena och Basco kom 2:a, han gick mycket bra, några missar här och där men det ser mycket bra ut och är lovande inför SM. Nu var det lugnare tävlandet färdigt, bara att hämta Shikka för debut i 2:an. Fredagskvällens träning var sååå bra och lovande, men man får ta en dag i taget med detta yrväder.

Vi var sex startande och fick startnummer 1. Platsliggningen gick jättebra - 10. Fria följet likaså, något snett sitt annars kändes hon mycket följsam - 9. Läggande under gång helt suveränt - 10. Sedan började det, inkallning med ställande, valde att ha handtecken eftersom jag tränat med boll hela tiden, hade inte testat utan boll en enda gång före denna tävling. Hon stannade helt suveränt men bara 1 sekund, sedan spratt hon iväg och undrade vart bollen tog vägen!!!!!!-0. Det var första nollan, skulle bli fler men vad gör det med en pigg och alert liten yrhätta, kommer säkert att bli bra en gång i framtiden. Rutan nästa - kanonfart ut, stå, tvärstopp men tyvärr lite utanför och dirigering vad är det??? - 0. Apportering snabbt ut mycket bra tagande men apporten smakar lite för mycket så det blir ngt tugg - 8. Hopp över hinder, tvekar vid utgång annars jättebra -7. Fjärr - har du sagt ligg tänker jag ligga också, inte en tendens att sätta sig på mitt sittkommande - 0. Men vi fick ett helhetsbetyg på 9, härlig hund!!! Tycker ju jag med, detta är första gången jag fått jätteapplåder av publiken med 3 nollor. Vi kommer igen lilla Shikka och jag.

Summering av mina hundar Krollie - tryggheten - Shikka - yrhättan som kan hitta på allt möjligt men som vill och vill och tror att hon gör rätt. Härlig att jobba med.

Kommentarer
Postat av: Lena o Basco

Tack för idag och jättegrattis till segern med Krollie! Ser lovande ut för kommande EM o SM! Shikka är verkligen för härlig och ni blev ju verkligen publikfavoriter ;-)Ha det gott!!

2007-05-19 @ 21:57:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0