En hektisk helg 25-27 maj 07

Sätter mig vid datorn efter en hektisk helg. Fredag-börjar kl. 5 på jobbet, slutar 14.00. Ut till klubben för att märka plan inför Elit spår lördag. Hem för att byta om och dra till Kil där Kjell dömer LKL 3 och Elit och Shikka och jag är anmälda till LKL 2. Panik - har glömt uppletanderutan inför morgondagen, snabbt tillbaka till klubben och ser att halva rutan är borta. Hinner inte då men ringer till Lasse Lundström som snäll som han är lovar fixa den. Tack o tack. Kommer till Kil kvart i sex. Har ännu inte bestämt mig att starta med Shikka eftersom jag inte tycker vi är riktigt klara men gör det iallafall. Vi är 4 startande, två från Kristinehamn - jag och Shikka, Ola o Hedvig. Får startnummer 1. Bra för då får Shikka ligga på flajen. Ola får startnummer 2. Regnet strömmar ner men det gör inte mig och Shikka något men det blir kallt när man blir blöt. Domare är Kjell Lundgren.
Platsliggning - 10
Fritt följ - 7,5 lite hopp o lek och nåt snett sitt.
Läggande under gång - 9 läggandet super men hon tog tydligen ett hopp under transport som jag inte såg.
Inkallning med ställande - 9 jublar för detta har inte fungerat på träning när jag gått så långt ifrån henne.
Rutan - 8,5 stannar ngt sent tycker domaren
Apportering - 8,5 hur snabb som helst, supertagande men sedan skall hon ju tillbaka, hoppar upp mot mig och "smakar lite på apporten"
Hopp över hinder - 9,5 görbra tycker jag själv men hon sätter sig lite snett vid ingång.
Fjärr - 10 här fick jag belöningen efter veckans träning på detta.
Helhet - 8,5 domarens komm. snabbt och fint ekipage
Slutsumman 179,5 poäng. Vi jublar. 3:an nästa. Nu har vi att träna på.
Ola och Hedvig får lite missar här och där tyvärr men de kommer igen det är jag övertygad om.
Jenny Stein fotade när vi tävlade så bilderna är tagna av henne.
Krollie fick tyvärr inte tävla idag eftersom Kjell dömer Eliten. Riktigt sur är hon. Lena och Basco vann, grattis!
På hemvägen blir det Mc Donald, hemma halv tolv.

Klockan ringer 6.00. Jag skall vara tävlingsledare på spåren o uppletandet, Kjell på lydnaden. Klockan 15.15 måste vi lämna tävlingen strax före prisutdelningen. Vi skall på dop - lilla Ella skall döpas. Får ringa och höra hur det gick. Pirjo vann och Christin och Malva kom tvåa och blev SBCH idag - supergrattis. Malvas kryp var det snyggaste jag sett någonsin.
Gissa om vi somnar gott denna kväll.

Söndag morgon - jag får sova till kl. 10, underbart. Men att det är Mors Dag idag har jag ju glömt - så tur att det var dop igår och en tårta över där som Sara tar med sig.

Nu börjar packning och laddning för resan till Kroatien - skall bli spännande.

Kommentarer
Postat av: Anette Whiskey o Cider

Tack för grattis i vår blogg! Det var så himla roligt att få certet så jag kommer att sväva på små rosa moln ett bra tag framöver! ;-)
Stort lycka till på EM! Vi håller tummarna!

2007-05-27 @ 22:47:06
Postat av: Eva Glimmerdahl

Hej!
Brukar kolla in din sida ibland!
STORT GRATTIS till din & Krollies otroligt häftiga lydnadskarriär!!!
Vi håller tummarna för er & laget på EM!
Ha en riktigt trevlig sommar och önskar er ett fortsatt framgångsrikt 2007!
Varma Hälsningar Eva G & Rocco

2007-05-28 @ 00:01:52
URL: http://www.hundarna.com
Postat av: Elisabeth

hei! grattis med lille Shikka!da jeg leste bloggen om forsvunnen Shikka fikk jeg alldeles vondt i magen.Usj.Godt det endte bra. Lykke til videre,vi sees snart ;-)Kram Elisabeth,Kela og Uni

2007-05-29 @ 09:41:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0