SM i Kristianstad 16-17 juni

På svensk mark igen, känns skönt. Husvagnen står hos Jörgen o Marie så vi sover där en natt.

Samlas på torsdagen på tävlingsplatsen med våra husvagnar. Det är Kjell o jag, Jörgen o Marie, Lena o Lars-Erik, Jouko o Fredrik, Jonte o Lena, Bolle.

På fredagen är det veterinärbesiktning o lottning. Krollie o jag får startnummer 55.

Lördag morgon - platsliggning o sitt i grupp startar kl. 7.00. Går bra för oss. Tyvärr läger sig Qeisi på sitt i grupp.
Lång väntan tills det är vår tur. Kenth o Kes går ut hårt och får 302 poäng, Lena o Atlas hamnar på 300,??, Berit o Nico slår till med 309,75 och tar täten. Krollie och jag får 303,75 och hamnar tvåa efter kvalet. Himlen öppnade sig när vi gick men som tur är går Krollie nästan bättre i regn än sol. Till finalen går tre värmländska ekipage - Jag o Krollie, Pia o Kajsa, Susanne o Nellie.

Söndag morgon och FINAL - spännande. Startordningen är omvänd så Krollie och jag går ut som nummer 14.
Sitt o plats går bra, Kenth o Kes får neddrag på platsliggningen tyvärr, tappar 12 poäng. Idag är vädret blandat med stekande sol o molnigt ibland.
Pia o Kajsa går ut först o gör ett bra race. Susanne o Nellie går bra men nollar tyvärr vittringen.
Lena o Atlas gör ett mycket bra program - 308 poäng. Kenth o Kes 296 poäng. Sen är det Krollies o min tur, hon är riktigt laddad och jättepigg, vi slutar på 310 poäng. Känns underbart. Men Berit och Nico gör det ännu bättre - 314 poäng. De var helt klart överlägsna alla oss andra, men en silvermedalj är inte illa det heller.

1. Berit & Nico
2. Lillemor & Krollie
3. Lena & Atlas
4. Kenth & Kes
5. Magnus & Jina
6. Tage & Kajsa

image30

Kommentarer
Postat av: Eva Glimmerdahl

STORT GRATTIS til SM-Silver!!
En otrolig prestation - och att ligga på toppnivå år efter år och kunna prestera internationellt är minsann inte fy skam det heller!
Ni är ett imponerande ekipage!
Jubel & Applåder!!
//Eva G & Rocco

2007-06-23 @ 12:39:32
URL: http://www.hundarna.com
Postat av: Camilla och Offe m. familj

Stort grattis till er fina placering på SM! :-)
Synd på rutan på EM (har du väl hört nu så att du är less på det...) men ni hade varit väl värda ett EM guld tycker jag!
Jättefina prestationer!
// Hälsningar Camilla och Offe med familj

2007-06-23 @ 23:04:12
URL: http://www.freewebs.com/blackyoffescott/
Postat av: Pia

Hittade hit från prickiga pojkars hemsida i kristinehamn grattis till det utmärkta
resultatet i kristianstad jag är väldigt imponerad , så duktiga ni e jag var oxå där men jag stod i köket och fixade mat till alla hungriga ;)

2007-06-24 @ 21:53:51
URL: http://www.dalmatinerna.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0