Bjuvscupen 30 juni - 1 juli 2007

Packade vår husvagn och drog till Skåne igen för att tävla på Bjuvscupen. Jörgen och Marie var redan på plats när vi kom fram. Våra vänner Claes och Ann-Christin som bor i Helsingborg kom med den efterlängtade kebab i bröd (godaste kebaben som finns).
Bjuvscupen brukar vara många anmälningar till men i år var vi bara 6 stycken på lördagen och 4 på söndagen.
Lördag morgon har Krollie och jag samling kl. 8.00, får startnummer 5. Krollie är pigg och alert, vi får 309,5 poäng och seger.
Jörgen startar med Zito i LKL 3. De vinner sin klass. Jag hade anmält mig och Shikka i 3:an men fick stryka oss eftersom vi inte är klara för start där ännu.

På kvällen käkar vi och spelar kubb, Claes och Anki kommer och hälsar på. Klockan blir 2 innan vi kommer i säng.

Lagom pigg är man kl. 8 på söndag morgon. Vi får startnummer 4 denna dag, sista ekipage så jag hinner vakna till iallafall. Vi klarar segern även denna dag på 299,5 poäng.

Eftersom det är en cup går 1:an och 2:an båda dagarna vidare till en final med 4 moment.

I finalen gör vi en grov miss på fjärren, kommer tvåa efter en riktigt duktig pudel som gör de 4 momenten riktigt bra.
Grattis!

Lång resa hem men jag får sova, Kjell kör ju jämt på mig och hundarna och ställer upp i alla sammanhang.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0