Premiär för Shikka i LKL 3 Kil 31 aug

Så var premiären i LKL 3 över !!!!  Ur min synvinkel har jag en jättehärlig hund men har fått klart för mig att TURBO-fart är ingenting när det gäller Shikka. Hennes Turbo ligger på 5X snabbare. Jag har sagt att om hon hade gångjärn i halsen så skulle huvudet snurra runt för att hinna se allting. Men jag skulle nog också behöva det för att hinna med o se vad hon hittar på ! Men jag tror att när och om alla celler faller på plats i hennes hjärna kan hon bli riktigt duktig.

Vi var 5 startande. Shikka och jag fick startnummer 1. Bra tyckte jag för då får hon sitta och ligga på flajen. Hon är fortfarande känslig för andra hundar. Men sitt o ligg gick gör bra 10, 10. Men sedan började racet:

Ur Shikkas synvinkel - Matte o jag ställer upp för fritt följ, första halten trampar hon mig så jag skriker i högan sky men hon bryr sig tydligen inte om det utan fortsätter - ok jag hänger väl på. Sätter mig snett en gång och är lite okoncentrerad, måste ha koll så inte hennes stora fötter är ivägen. Betyg 7.

Sättande under gång - betyg 8,5, hon ger mig ett dk med handen för hon tror inte jag sätter mig så hon får skylla sig själv.

Inkallning - stannar bra men när jag skall lägga mig hör jag nog inte på grund av vinddraget i öronen för jag springer så fort så hon får ett dk här med - betyg 7. När momentet är slut drar jag i 300 knyck tillbaka till startpunkten för där brukar hon lägga en boll, men inte idag /(luringen)

Rutan - har sett en ruta på andra tävlingsplanen så det är nog den jag skall till - men icke hon skriker stanna o försöker få mig att fatta vad jag skall göra men icke sa nicke så hon avbryter mitt race - betyg 0

Hopp apport - går i 180, domaren tycker att jag slår i hindret men det tror jag inte - betyg 8 (skulle ha haft det betyget ändå eftersom jag smakar lite på apporten.

Apport metall - nu ni ska ni få se ut, tar, tillbaka på nolltid - jippie betyg 10. Nu kan hon iallafall vara nöjd.

Vittring - hör hur hon suckar, kommenderar tyst "leta" drar järnet, hinner nog flytta alla pinnarna på 2 sek, men kommer in med rätt fast det är några märken i den förstås - betyg 6,5.

Fjärr - nu blev hon nöjd iallafall, här är jag lugn o sansad - betyg 9,5

Slutbetyg 229,5 - skall försöka skärpa mig nästa gång "men bara kanske"

Domare ikväll var Kjell Lundgren.

Kjell dömde 1:an o 2:an.

Susanne o Nelly vann Eliten, Lena o Basco 2:a  Grattis till dom

Kommentarer
Postat av: Basco

Tack för grattiset! Ja, Shikka, avdrag för dåligt tempo lär du nog aldrig få! När hjärnan hänger med i svängarna kommer du att bli "farlig".... ;-))Ha en bra helg!

2007-09-01 @ 11:31:10
Postat av: Heléne, Jacke & Mick

Låter som du och Shikka haft en fartig och händelserik helg!
Tror det behövs lite "galenskap" i lydnadshundarna, för att få till det riktigt bra på sikt. Visst kan man som förare få ett och annat grått hårstrå på vägen dit, men det finns ju alltid hårfärg på tub!! :-)
Du ska se att ni kommer bli oslagbara när du väl får kolla på turbon!
Kram Heléne, Jacke & Mick

2007-09-02 @ 16:42:52
URL: http://web.mac.com/jackeoki
Postat av: Mattias & Peppe-Power

Ett lite sent grattis till silvermedaljen på SM! Alltid en fröjd att se er i lydnaden, ni är som en instruktionsfilm för oss andra =) Ska bli spännande att se Shikka framöver! Hon låter rolig att köra! Alltid bra med fart, kontrollen kommer. Lycka till framöver!
/Mattias & Peppe-Power

2007-09-02 @ 20:38:54
URL: http://www.freewebs.com/peppe-power
Postat av: Uni

Hei Shikka...har skrevet i gjesteboken din men så fant jeg ut at det gikk an å skrive her også. Du har nå fått tilnavnet TURBOTROLLET . Høres bra ut synes du ikke? Vi må komme sammen og legge en plan på hvordan vi skal trene disse eierne våre,min er også alldeles håpløs. Elisabeth har fått grå hår av meg allerede,(smart med hårfarge på tube ;-)
Pass på å gjør passe med hyss og merkelige saker,da blir det enormt med trening(triks jeg har lært av mamma)

2007-09-03 @ 09:16:51
Postat av: heidi Billkvam

Oj,har du tävlat i trean!
haha,ja det er herlig med sånne snabba hundar!
Lite mer rutin,så skal du se dette blir riktig bra!
grattis!

2007-09-03 @ 09:33:11
Postat av: Lena

Ha ha, nu förstår jag vad du menade...
"Du får läsa själv på bloggen"!
Men tänk va mycket skratt det blir, de är ju positivt! Man ska ju ha kul med hundträning/tävling, eller hur??
Grattis till Er ialla fall!
Kram Lena å Ior

2007-09-04 @ 14:04:58
Postat av: Sissel,Storm og Frost

Herlig! Dette høres ganske kjent ut... Gleder meg til å se det lille 5xturbo-dyret i aksjon en dag! Grattis med sjarmerende debut!

2007-09-05 @ 19:14:04
URL: http://pelsene.com
Postat av: Lena/Atlas

Haha låter som du fått en riktig Turbohund med en extra växel dessutom härligt, det blir nog jätte bra när alla bitar väl faller på plats. Hoppas allt är bra med er annars. Vi ses framöver.
Lena

2007-09-06 @ 00:10:06
URL: http://web.telia.com/~u96901772/
Postat av: Lena & GUbben

Visst är det en viss charm att tävla med ny hund i varje klass !! Härligt med fart & fläkt.
Lycka till under resten av året,med båda två.
Ser framemot att se er tävla.
Ha det gott / Lena & Gubben

2007-09-07 @ 00:24:30
URL: http://web.comhem.se/~u71484461/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0