Vinter o kallt

Nu har det blivit riktig vinter med snö o kyla men dagarna är fina när solen kommer fram.

I fredags var jag Kjell o Jouko till ridhuset där vi skall ha vår hemmatävling nästa lördag. Oj vilket fint och stort ridhus det var. Inga problem att dela av det så vi kan köra på två planer. Kjell skall döma 3:an o Eliten, Jouko tävlingsledare. Lasse Lundström dömer 1:an o 2:an o där är jag tävlingsledare.
Tränade lite hemma innan mörkret föll.

Lördag morgon ringer kl. 05.45. Skall till Karlstad o vara tävlingsledare i 3:an o Elit, Lena Backman skall döma så vi åker tillsammans. Det är 16 grader kallt här hemma så mycket mycket kläder åker på för tävlingen är i ridhus. Krollie o Shikka fick stanna hemma när det var så kallt.
Fort fort hem för att hinna på klubbens årsmöte kl. 14.00. Nu fick hundarna följa med, efter årsmötet gick vi en skogspromenad med Gunilla o Kiwi så hundarna fick springa av sig, vädret var hur skönt som helst i solen.

Denna vecka hade Eva bytt dag med vallning till lördagen så jag hade bestämt med Camilla på söndagen att åka o valla hos henne men det var så kallt så vi ställde in det tyvärr.
Har tränat och lekt med hundarna här hemma på eftermiddagen i solen, jättehärligt när solen skiner, den värmer ju faktiskt.

Några bilder blev det också



Här är min rishög översnöad, den som jag skall elda till våren.



Smygande Shikka





Shikka i full fart



Min alltid lekfulla Krollie




Kommentarer
Postat av: Helene, Mick & Tiger

Jamän vad var det jag sa? Det går hur bra som helst även utan X!!

Bilden på Shikka bakom busken är underbar - man anar hur kallt det är! Och Krollies uttryck på sista bilden är helt sagolikt! Var det två år hon var sa du??!! :-)

Kramar!

2009-02-15 @ 18:00:20
URL: http://web.mac.com/jackeoki
Postat av: LisbethLisbeth

Vilken bild på Krollie helt underbar läste din kommentar i Helenes Blogg så klokt hundarna är ju aldrig sura på oss fast vi kan vara hur klantiga som hellst ialla fall kan jag det.

2009-02-15 @ 20:19:15
URL: http://hem.bredband.net/lisape/
Postat av: Gunilla & Kiwi

Tack för en trevlig "promme" igår.

Ha de gött!

2009-02-15 @ 21:19:14
URL: http://web.telia.com/~u65206646/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0