Veckorapport vecka 5 2009

I onsdags började vi vår domarutbildning som förhoppningsvis skall vara  klar i maj. Vi är sju stycken adepter. Våra lärare är Lena Backman och Kjell Edström.

I fredags åkte jag till Karlstad där Lena Björnson bokat ridhuset. Tog bara med Shikka för att träna henne. Lena tränade med Tease, Jouko med Hyss. Shikka är alldeles för het o ivrig så jag kommer att få lägga ner mycket tid på henne om vi skall kunna debutera i Eliten framöver.

På lördagen hade jag 3 trevliga ekipage här hemma för träning. Vi höll på i sex timmar så dagen räckte inte till för egen träning tyvärr.

Idag söndag fick jag följa med Jouko till Vippes uppfödare för att träna vallning med Shikka. Små små framsteg men det är fruktansvärt svårt (mest för mig själv). Måste hitta andra kommandon än jag har i lydnaden, men hon gjorde många bra saker också. Hyss var jätteduktig, har ju inte sett dom live bland fåren förut. Tiden flög iväg här också. Fyra timmar bara flög iväg. Krollie fick vara med som publik, hon skiter fullkomligt i fåren men jag har ju aldrig vallat med henne heller.

Håller just nu på med planering av vår ridhustävling den 21 febr. Verkar bli många deltagare, jätteroligt.

Kommentarer
Postat av: Lena & Gubben

Här händer det saker minsann ! Domar utbildning,wow vad ni är duktiga,vem kan bli en bättre domare än du Lillemor,med din kunskap,kritiska ögon & erfarenhet i lydnads världen,önskar dig ett stort Lycka till.



Är säker på att du snart hittar rätt knapp för lilla Shikka,förstår att hon vill mycket den tjejen.



Kul att ni fortsätter att valla,jag lovar dig att ju mer man vallar ju bättre klarnar det,jag tänkte nog 1000 gånger att detta klarar vi aldrig,men det är bara att agera som en Terrier = envis,sen löser sig det mesta.



Kramar till er från oss

2009-02-03 @ 21:04:30
URL: http://www.vallgubben.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0