Vallning o lite lydnad

Här var länge sedan jag var ser jag. Har nog inte riktig blogginspiration just nu kanske men en liten rapport om vad vi håller på med.

Har blivit några lydnadspass med både Krollie o Shikka här hemma i trädgården under veckan. Vi har även lekt kurragömma, det tycker de är jättekul (o jag med för den delen). Vi bor ju på landet så vi har inte så många grannar men när jag satt gömd under en massa ris hopkrupen i snön o gömde mig, nog kom det en o gick förbi och undrade vad jag höll på med!!!! Alla förstår inte att man kan leka ensam med hundarna.

I söndags var det dags för lite vallning med Shikka igen. Följde med Jouko till Eva, men denna gång höll vi oss till småbaggarna som är mycket lugnare än tackorna. Vi börjar få in grundövningarna riktigt bra, visst rusar hon ibland men aldrig rakt in i fårskocken. Snävar lite på höger så det får vi jobba på.
Vi fick köra två omgångar med Eva bredvid och när hon berömde ÄVEN mig i mitt arbete kan ni tro jag blev mallig.

Igår tisdag var vi på 2-årskalas hos Ella (vårt barnbarn nummer två). Oj vad åren går fort.



Här har mormor bägge barnbarnstjejerna i knät. Ella till vänster o Tilda med pippilotter. Viggo har blivit så stor så han vill inte sitta i knät längre.

Just nu är jag förpassad till datorn för Kjell har sina tenniskompisar här, de spelar poker o dricker öl. Tror nog att det är ölen som drar mest!!

Kommentarer
Postat av: Lena & Gubben

Hejsan !

Vilken fin bild på mormor & flickorna.

Är det inte typiskt att nån går förbi precis när du leker,ha,ha.....

Kul att du vallar på med Shikka & att även du får beröm,hoppas jag får se er valla någon gång.



Ha de gott / Kram från oss

2009-02-11 @ 22:46:12
URL: http://www.vallgubben.se
Postat av: Lisbeth

Vilka söta flickor förstår att det är svårt att slita sig dessa två små underverk

2009-02-14 @ 21:24:06
URL: http://hem.bredband.net/lisape/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0