Träning, vittring gråa hår, lite förtvivlan

I måndags smet jag från jobbet kl. 14.00 med vovvarna för att åka till Hammarö för träning med Lena o Tease, Jouko o Hyss, Gunilla o Kiwi. Lena hade redan tränat med Basco när vi kom. Vi började med gruppmomenten där jag hade Krollie, såg redan där att ngt inte stämde med henne men försökte gå vidare med de olika momenten. Gunilla kommenderade oss men jag kände att hon inte alls var som hon brukar men inget att orda om där och då.

  Krollie o jag i fritt följ (Gunilla hade kameran med) kan inte få bilderna större

Efter Krollie blev det Kiwis tur, jag kommenderade dom och det såg riktigt bra ut. Vi får nog ta med i beräkningen att våra systrar blir 10 år i år men de är så pigga o alerta som 3-4-åringar i många moment.

Jouko o Lena kommenderade varandra. Sedan var det yrvädrets tur "Shikka" heter hon. Tränade henne utan kommendering, hon har nog med alla andra ljud o vad som händer runt oss. Men fria följet kändes riktigt bra idag.

     

   

  

Tack Gunilla för alla fina bilder. Lovar ta med min kamera nästa gång så jag kan bjuda igen.

Efter fria följet gjorde vi en dumruta som var skaplig men mycket återstår i finjusteringar. Inkallningen gör hon bra förutom avslut men det är bara att jobba på. Vittringen pratar vi om en annan gång!!!!!

När vi tränat färdigt stod vi o pratade en stund. Hyss fick till slut igång Shikka med lock o pock. Han är så rolig, han retar med en leksak och springer o springer, till slut orkade hon inte hålla sig kring mina ben utan sprang efter gång på gång. För min del känns det så skönt när hon kan släppa loss lite grann o inte bara vara på sin vakt o vänta sig att ngt skall bli otrevligt. Den enda hund som hon springer fram till (förutom Krollie, Diza o Rallie) är Basco. Han är inte "farlig" som hon verkar tycka om alla andra hundar.

Efter träningen åkte vi hem till Lena för en fikastund och hundprat. Tack allihop för dagens träning.

På kvällen upptäckte jag att Krollie haltade riktigt mycket, nu fick jag nog förklaringen att hon inte var sitt vanliga jag på träningen.

Tisdag morgon ringde jag vet. men de 2 veterinärerna som jag brukar ha hade sportlov men jag var ju tvungen att beställa tid för Krollie ändå och fick tid till onsdag fm. På kvällen var hon som vanligt igen så på onsdag morgonen ringde jag återbud och fick tid nästa vecka hos "min" veterinär". Känns bättre när man får den som vet hur både Krollie o jag fungerar. Men jag vill kolla upp henne ordentligt och dessutom är det dags för "seniorkontroll" känns tufft att hon snart är 10 år.

Idag har vi kört lite fritt följ bara Krollie o jag. Shikka har också fått en dos fritt följ o vittring.

Nu har jag förberett vittring i badrummet med tända ljus så nu skall Shikka få uppdrag att leta.

Kommentarer
Postat av: Gunilla & Kiwi

Hej !

Tack för senast, alltid trevligt att träna i "grupp". Hur mår stackars Krollie ? Där var föklaringen till att hon inte var lik sig, hon var ju lixom inte på G som hon brukar.

Krya på er kramar!

från Syrran o Matte

2009-02-26 @ 10:29:45
URL: http://web.telia.com/~u65206646/
Postat av: Basco

Trist att ha ont i benet! Krya på dig Krollie!

2009-02-27 @ 13:05:23
URL: http://www.lenashundar.cybersite.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0