En intensiv vecka

Eftersom vår gård är snötäckt har det mest bara blivit fritt följ träning med Shikka men det är nödvändigt att få henne koncentrerad. Lägger Krollie som störning och när vi väl kommer igång bryr hon sig inte. Inkallningen går ju super i snön eftersom det tar stopp genast så det har vi också kört. Vittringen nöter vi på o det vete f..n om det löser sig ngn gång.
Går jättebra när jag lagt ut pinnarna i förväg o hon bara får leta när hon upptäcker att de ligger där. Men när jag skall skicka henne blir det rusning o slarv, hon kommer alltid in med rätt pinne men "rör om" visserligen utan att lyfta på alla som hon gjort tidigare, men det är bara att nöta.

Domarkurs har vi haft under veckan. Träffades i Karlstad denna gång där vi dömde en 1:a och en 2:a. Nu känner man att det är "gör" lätt att sitta som publik o döma, på planen skall man bestämma sig på nolltid vad varje moment är värt i betyg.
Vi hade jättemycket diskussioner efteråt o man fastnar på en del moment som man kan diskutera i timtal om tid funnes.
Man tolkar reglerna på olika sätt så därför är det viktigt att diskutera fram lösningar. Men roligt är det. Jag har ju den fördelen att kunna diskutera med Kjell när som helst, ibland blir vi nästan ovänner när man ifrågasätter vissa saker.

Lördagen hade vi hemmatävlingen i ridhuset här i Kristinehamn. Kjell dömde Eliten, 3:an o 2:an. Jouko var tävlingsledare o Gunilla skrev. Lena Björnson var med o bakdömde med Kjell.
Själv var jag tävlingsledare i 1:an med Lasse Lundström som domare o Pernilla som skrivare. Tänk att man måste läsa på när man skall vara tl i 1:an. Eliten är ju det som sitter i huvudet.
Vi hade 17 ekipage i ettan o jätteroligt att 2 kristinehmansekipage kom 2:a o 3:a (Gull-Britt o Tomas) Jättegrattis till dom.

Efter tävlingen som blev klar runt 12.00 passade vi på att träna lite i ridhuset. Jouko o Hyss, Lena o Tease, Gunilla o Kiwi, jag o Shikka. Shikka behöver verkligen denna miljöträning när vi tränar.

Sedan kom våra två barnbarn Viggo o Tilda, de skulle sova över hos oss. Vi hade en mysig lördagskväll tillsammans. Eftersom vi inte har ngt extrarum fick Kjell sova på soffan, jag o barnen i sängkammaren.

Idag for jag iväg en liten stund på förmiddagen till Eva för att valla lite med Shikka. Känner att det blir allt för sällan, känner mig som en nybörjare varje gång. Idag hjälpte Jouko mig o jag får nya ahaupplevelser varje gång (som jag antagligen lägger någonstans i hjärnan o glömmer bort till nästa gång). Men roligt är det.

Efter att Linda o Jonas hämtat barnen sov både vi o hundarna en stund. Sedan blev det fritt följ en stund med båda, sitt i grupp o apportering med Shikka.

Packat träningsväskan för imorgon skall vi till Hammarö o träna om allt stämmer på jobbet.

Ha en bra vecka

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0