Händelserik vecka

På tisdagen åkte jag, Krollie o Shikka till Stockholm där jag skulle påbörja en kurs tisdag o torsdag kväll tillsammans med Lena Eklöf. Fick bo i deras husvagn från tisdag till torsdag.
På onsdagen åkte Jonte o jag med hundarna till Britt-Marie - Qeisis o TT:s uppfödare för att hälsa på. Vilken mysig gård och massor med olika djur där var. Shikka o jag fick prova att valla med hjälp av Jonte o Qeisi. Hon tände ordentligt men jag själv har så svårt att förstå vad jag skall göra men Jonte visade och förklarade och jag såg hur Shikkas självförtroende steg o steg medans vi var i fårhagen.
Får ta mig en riktig funderare på om jag nog skall försöka gå en vallkurs med henne så hon får jobba med får.
Tyvärr var inte kameran med så jag kan visa henne bland fåren, men vi kanske skall tillbaka nästa vecka o då skall jag inte glömma kameran.
På torsdagen åkte jag till Jontes o Lenas hemmaklubb på dagen och tränade rejäla pass med både Krollie o Shikka





Shikka hopp apport



Krollie efter avslutad träning



Shikka vill mer



Krollie vill nog mer hon med

Efter träningen åkte jag tillbaka till Jonte o Lena. Deras Qvidde fyllde 4 år denna dag, blivit stora killen nu



Qvidde 4 år



TT, Qeisi o Qvidde

Efter torsdagskvällens kurs åkte vi tillbaka till Kristinehamn för att jobba fredag morgon. blev en seg hemresa ch framförallt en riktig seg fredagsmorgon att stiga upp.

Återkommer till helgen då Helén, Mick o Tiger hälsar på

Tack alla ni som grattat o skrivit i vår gästbok. Känns så skönt att ha vänner.
Vi skall nu börja ladda inför Nordiska Krollie o jag

Kommentarer
Postat av: Lena

Tack för alla bilder på hundarna som du skickade.

Jättefina. Vi syns på tisdag igen.

Kramar Lena

2008-10-04 @ 15:28:43
URL: http://www.johneklof.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0