Ännu en kursvecka

På tisdagen drog jag Krollie o Shikka återigen till Stockholm för en ny kursvecka. Denna gång blev det tisdag, torsdag, lördag o söndag.
På onsdagen var jag till Mälarö BK igen för att träna med mina hundar. Spegeln fungerade bättre denna gång när Shikka fick gå fot rakt mot den men en meter framför började hon reagera på en "mötande" hund som tänker gå rakt på henne!

På eftermiddagen åkte vi alla - jag o hundarna, Jonte Lena Qvidde Qeisi och TT till Britt-Marie där jag fick gå in i vallhagen igen. Den här gången gick det inte lika bra som förra veckan kändes det som. Hon har tänt på fåren samtidigt som hon är lite rädd för dom. Men denna gång fick jag erfara att extrem lydnad hade jag absolut inte på henne (som man kanske tror man har) men hon jobbade på fint ändå säger Jonte. Jag ser inte detta riktigt ännu. Men hon växer i självförtroende när hon inser att det är HON som kan flytta fåren. Jobbade med balans som jag inte fattade vad det var förrän Jonte förklarade!!!

Skall hänga på en valldag hos Lena o Tease nästa vecka med Karin Söderberg som instruktör, detta skall bli riktigt roligt och spännande.

Efter kursen i torsdags som slutade 21.00 hämtade Jonte Lena o TT och jag åkte hem till Kristinehamn för att jobba fredagen och sedan åka tillbaka till Stockholm för att gå kurs hela helgen. Men nu följde Kjell med så jag slapp köra denna gång.

Har varit en riktigt rolig och givande kurs. Har inte haft ngn hund med utan varit lyssnande och seende för att få med så mycket som möjligt lärdom. Kursledaren (Rose Hedman) var mycket duktig på allt som rör hundar o djur överhuvudtaget och deras beteende i alla situationer.

Tack Lena o Jonte för boende i er husvagn under kursens gång.

På tisdag återupptar vi vår Steg 1 kurs på Bruks, denna gång på nya stället. Sörkastet är nu ett minne blott.

Kommentarer
Postat av: Lena & Gubben

Hej & tack för hälsningen !

Oj,vad jag blir nyfiken när jag läser eran blogg,ny kursvecka,vallhagen,gå mot spegeln,lyssnat & tittat ??????????, låter som det är mycket roligt på gång ! Ha en fin helg / Kramar från oss

2008-10-16 @ 22:57:59
Postat av: Lena

Hallå där tjejen som kursar nuförtiden - kul!!;-D

Och in bland fåren har Ni oxå varit!



träffade ju Kjell igår och va de Viggo...tro?? och allt verkar ju flyta på för Er;-)))



Vi hörs framöver, ska bara förbereda kroppen & öronen för ett par timmars sittande hahaha



Kram t Er fr oss 2benta samt 4benta!

2008-10-17 @ 10:10:01
URL: http://www.tass.cybersite.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0