Till eftertanke

Haft en tävlingsfri helg. Jobbat i trädgården, har fått elda i mina tunnor - mycket rogivande tycker jag. På söndagen var vi till Karlskoga där Kjell var tävlingsledare i lydnaden.

Har inte suttit vid datorn speciellt mycket i helgen, vet bara att jag hade fått ett meddelande från Heléne i Linköping som jag inte svarat på.

Går in på datorn måndag morgon på jobbet för att skriva till henne och får upp hennes hemsida. Det grymmaste som kan hända oss hundägare hade hänt henne på lördagen. Hennes två hundar Jackson och Mick hade fallit i ett stup och lilla Jackson klarade sig inte medan Mick är ihopsydd och trasiga tänder.

Tårarna och känslorna hos oss alla som känner Heléne svallar nog över i denna stund. Man får sig en tankeställare vad fort allt kan hända från glädje till djupaste sorg.

Ta vara på varje dag och ögonblick vi har med våra fyrbenta kompisar.

Kommentarer
Postat av: Sissel, Storm og Frost

Jeg hadde en liten valp på 9-10 uker som datt ned i ett hull. Hun besvimte, men klarte seg bra. For en GRUSOM følelse!! Venninnen din i Linkøping har den dypeste medfølelse!

2007-10-09 @ 22:40:46
URL: http://pelsene.com
Postat av: Elisabeth

Vet du ,Mamma Kela falt ned fra en skrent før hun skulle inn i ringen en gang(på lufte tur før stevnet.) Hun hoppet rett ned i asfalten,minst 4 meter rett i asfalten. Har aldri vært så redd noen gang.Hun slo tenner og var mørbanket men hun landet rett på bena så det reddet henne. Føler med den ulykkelige hundeeieren.Tragisk og sjokkerende.Min dypeste medfølelse til henne

2007-10-10 @ 07:54:42
Postat av: Heléne

Tack till er alla för er medkänsla och tankar. Det ger lite kraft mitt bland alla tårar.
Heléne

2007-10-10 @ 09:37:44
URL: http://web.mac.com/jackeoki

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0