Mariestad 13 okt

Idag var det Krollies tur att få en genomkörare inför Nordiska. Vi var bara 2 startande i Eliten. Krollie o jag fick startnummer 1. Sitt i grupp och platsen var mycket bra 10, 10  (har ju min egen domare - Kjell som står o tittar).

Fria följet var mycket mycket bra, kändes att hon var med hela hela tiden. Fick en 10 av domaren (Kjell hade gett 9,5 hon hade ett segt sättande i långsam marsch, bara det han såg, känns bra).

Dumrutan - hon gör alla moment helt ok - 10

Inkallning - 9,5 ingen kommentar på protokollet men kan tänka mig ngt steg på ställandet, annars bra fart.

Rutan - Krollies favoritmoment - 0 hon springer in "rätt" in i rutan (som hon aldrig gör annars) dirigerar in henne i rutan och tycker att hon är inne men när jag är 10 meter från rutan ser jag tassarna utanför linjen.

Apportdirigering - 9 ingen kommentar på protokollet men hon springer till mitten (apporterna syns inte i hennes synvinkel men hon skall ju veta vad som är höger och vänster iallafall) omdirigeringen går bra.

Hopp apport - 10 mycket bra

Vittring - 9,5 snett sitt vid ingång

Fjärr - 8,5 lite fram

poängen blev 267,5 poäng  Domare idag var Ulf Jakobsson.

Men hon kändes helt tävlingsok inför Nordiska. Riktigt pigg o alert, rutan är jag inte speciellt orolig för.
Vi skall köra en tävling till före Nordiska nästa helg.


Grattis till Eva-Maria för seger idag.




Kommentarer
Postat av: Lena/Atlas

Det låter bra att hon är i form, nollan på rutan var bara en parantes. Ser fram emot att snart få träffas igen. Krama Krollie från oss.

2007-10-14 @ 08:31:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0