Kumla 20 oktober

Idag var sista genomköraren tävlingsmässigt för Krollie före Nordiska. Lena, Basco o Tease kom och hämtade Krollie och mig klockan 8.00. Idag var jag säker på att komma fram direkt utan felkörning. Lena skulle köra plus att Kjell gjort iordning GPS:en till oss.

Shikka fick vara hemma med Spita denna dag (inte populärt när vi åkte) och jag har ju alltid dåligt samvete för den som inte får följa med, men det är ju Krollie som skall till Nordiska så hon måste få vara i centrum.

Vi kom fram nästan en timme för tidigt så vi hade gott om tid med rastning och fika. Lilla Tease sov nästan hela vägen till Kumla. Hon är så supersöt så man blir sjuk (men bara att tänka tillbaka på valp och alla hyss de hittar på)

Riktigt roligt var det att Jessica o Devil kom till start efter allt jobbigt hon haft denna sommaren o hösten.

Vi var 8 startande i Eliten - Krollie o jag fick startnummer 2.

Sitt i grupp - 10

Platsen - 8 för första gången på tävling som hon lägger sig på annans kommande.

Fritt följ - 9 växlar lite i pos. Fria följet var riktigt låååångt. Jag hann höra Jouko o Hyss som startade 3:an på andra planen i fyra moment innan vårt fria följ var klart.

Dumrutan - 10 kändes bra

Inkallning - 8,5 avvaktande tempo var kommentaren och håller med.

Rutan - 10 mycket snygg förutom att hon går in på sidan!!!

Apportdidigering - 7,5 många kommandon (här blir jag riktigt irriterad för apporterna är små plus att de läggs ut mot en häck med miljoner löv på marken. Jag själv ser inte apporterna så jag undrar hur f....n hundarna skall se dom. Tror inte någon klarade detta moment idag utan strul. Men lika för alla heter det ju men detta är ett dirigeringsmoment och inte ett sökmoment.

Hopp apport - 10 mycket snyggt, apporten ställer sig på högkant men hon grejar detta såå bra.

Vittring - 9 snett sättande vid avlämnandet.

Fjärr - 9 lite fram

Lena och Basco går bra men även han strul på apportdirigeringen. Jag gratulerar Lena till vinst när alla gått och innan prisutdelningen, men det visar sig att Krollie och jag vinner på 292,5 poäng. Vi visste inte sitt o platsbetygen innan och Basco hade en 7 på sitt i grupp. De hamnade på 283,5 poäng. Trea kom Jessica och Devil 283 poäng. Fyra Fredrik och Sky poäng ??.

Domare var Kent Sahlqvist

Jouko o Hyss premiärtävlade i 3:an De vann med 272 poäng med en nolla på hopp apport. Supergrattis till dom. Jag hann inte se dom överhuvudtaget eftersom vi gick samtidigt tyvärr.

Kjell Sara Mattias hade tillbringat dagen med att renovera ett av kontoren på jobbet, härligt att få nytt.

Tack för idag Lena! Kan tänka mig att lilla Tease var slut när ni kom hem eller också vilade hon ut på hemvägen efter dagens upplevelser.

Kommentarer
Postat av: Lena, Basco & Tease

Tack själv och än en gång jättegrattis!! Jo, Tease var trött ett tag, men nu är det full rulle igen.... ;-)

2007-10-20 @ 19:56:08
URL: http://www.lenashundar.cybersite.se
Postat av: Lena/Atlas

Grattis igen.

2007-10-21 @ 15:09:12
URL: http://web.telia.com/~u96901772/
Postat av: Anette Whiskey Cider

Grattis till vinsten Lillemor! Och stort lycka till i NM!

2007-10-22 @ 09:50:03
URL: http://medlem.spray.se/whiskeycider/
Postat av: Basco

Krollie har en utmaning i min blogg ;-)

2007-10-25 @ 10:07:05
URL: http://www.lenashundar.cybersite.se
Postat av: Lena & Gubben

Önskar er en trevlig resa & lycka till med Nordiska.Ha det gott / Kram Lena & Gubben

2007-10-27 @ 21:54:50
URL: http://web.comhem.se/~u71484461/
Postat av: Sissel, Storm og Frost

LYKKE TIL I NORDISK! Måtte den beste vinne (selv om den er svensk...) !! :) Klem fra Sissel

2007-10-28 @ 22:45:28
URL: http://pelsene.com
Postat av: Heidi

Ja,grattis igjen Lillemor!
Nå skal det blir kul å resa på tuuuuur igjen!
Boli og jeg er klare som egg!Vi syns!

2007-10-29 @ 17:31:23
URL: http://www.kronbacken.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0