SM Borlänge 16-17 maj 2012

Torsdag morgon drog vi tillsammans med Lena, Sheger o Bosse mot Borlänge. Diana o Fredrik slöt upp vid campingen. Fest denna kväll där många vänner var med.
Fredag - vet.besiktning, invigning, lottdragning där jag o Shikka får startnummer 15 o helt otroligt får Lena o Sheger 14! Känner ett lugn när Shikka får Sheger bredvid sig i gruppmomenten. Efter detta provhunden - sedan tillbaka till husbilen o träna lite!
Lördag morgon o kvaldag - upp 05.30, kvalet börjar 7.00 med gruppmomenten. Vi går in i tredje grupp tillsammans med Diana&Zack, Mariah&Redo, Maria&Kylie, Lena&Sheger! 10-10!
Går till ring 3 o gör sitt i grupp - 10, 9,5. Börjar superbra för vår del. Här lägger sig Sheger när Lena skall gå ifrån, blir ett missförstånd!
Regnet strilar ner under förmiddagen, men det känns bra inför start! Det jobbigaste jag har är inmarschen till start och transporterna mellan momenten med mitt lilla yrväder. Känns som hon säger - kom igen, nu kör vi!
Bilderna tagna av Nina Pohl!
Nu är det bara utmarschen kvar, kändes så himla bra! Shikka o jag hamnar 3:a på kvalet efter Maria & Ylle och Diana & Zack! Final för Shikka på hennes första SM kändes helt underbart!
En ganska lugn lördagkväll med grillning o lite dryck med goda vänner!
Söndag o Finaldag - provhunden gick kl. 8.00 (med lite spex så alla, både tävlande o domare blev "vaddå vinkla ngt höger") Fria följet var LÅNGT med enorma raksträckor så min tanke var nog att Shikka kanske skulle tro vi var ute på promenad innan ngt hände men behövde inte oroa mig!
Gruppmomenten denna dag var inte alls trygga för Shikka, så här tappade vi många poäng tyvärr!
Regn även denna gång men vad gör det......
Shikka gör det inget! Bilder Johanna
Nedan bilder från publik
Så var vår SM-debut avklarad o vi hamnade på 5:e plats! Känns så himla skönt att hon höll ihop i två dagar, fast finaldagen var hon som jag skrev tidigare orolig i gruppmomenten, fungerade bra i de andra momenten, kände av en viss oro i fjärren. Min duktiga lilla Shikka!!!
Inför prisutdelning sken det upp o solen tittade fram...... Bilder tagna av Lena Löfrot
Vår vän Lena Backman grattar på väg till prisutdelningen!
vi utanför pallen 4. Fredrik & Sky, 5. Jag & Shikka, 6. Lena & Tease, 7. Ditte & Abby, 8. Mona & Fira, 9. Ingela & Viska, 10. Karin & Qlura
Diana & Zack brons
De absolut 3 bästa i Sverige 1012 - 1. Maria & Ylle, 2. Carin & Lyxa, 3. Diana & Zack. Supergrattis
Strax efter prisutdelningen öppnade sig himlen o ett skyfall kom! Allt blev genomblött.
Ett mycket bra SM, suveräna funktionärer o mycket bra upplägg.
Måndagen blev en slappardag o Shikka sov mest hela dagen, även hon kan tydligen bli slutkörd..... Så tömd på energi som jag blev efter dessa 2 dagar har jag aldrig upplevt, fokus från första steget in på plan tills vi gick av!
Så trevligt att träffa alla människor man känner men tyvärr inte hinner prata med när fokuset ligger på tävlingen!
Jättetack för alla Grattisar o Lycka Till vi fått före o efter SM!
Ett stort tack o kram till Lena Löfrot för stöd o hjälp under dessa dagar.

Kommentarer
Postat av: Lena Eriksson

Stort GRATTIS igen ni är fantastiska! Glad midsommar önskar vi er alla...

2012-06-20 @ 09:16:09
URL: http://www.k9are.webdon.nu
Postat av: Susy T

Ni är fantastiska!! Vilken härlig debut, tror ni står på pallen i Falkenberg!



Ha en underbar sommar, själv längtar jag efter att få går kurs hos SM 5:an i Augusti :-)

2012-06-20 @ 11:43:07
Postat av: Anna & Juni

Stort grattis till en strålande prestation!

2012-06-20 @ 21:22:03
URL: http://www.annaronge.com/blogg
Postat av: Hanna

Grymt jobbat! STORT grattis :)

2012-06-22 @ 16:00:04
URL: http://www.kennelblagul.blogspot.com
Postat av: Camilla, Ruff & Jax

Grattis till en kanon prestation av er.

Härligt att få till det så bra på erat första SM tillsammans, ni blir farliga SM 2013.

2012-06-26 @ 15:15:07
URL: http://www.camillasida.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0