Uppdatering av hunderiet augusti 2012

Ännu en helg med Diana o Fredrik 4-5 augusti. Vi var o tränade på Mullsjö BK på lördagen några timmar. Jag med Shikka o Diana med Zack och Dio. Fokus för Shikka o Zack var helhetsträning.

På kvällen upptäckte jag att jag åkt ifrån Shikkas pass..... lite panik men det skulle visa sig att det inte var några som helst problem, fick skicka så fort jag kom hem.

På söndagen var det Internationell tävling i Jönköping. Shikka kändes riktigt riktigt bra, lite stressad i apportdirigeringen. Diana o Zack gick superfint. Spänning blev det till prisutdelningen. Shikka o jag vann med två poäng före Diana o Zack!
Vi fick vårt första CACIOB och som bonus fick  vi äran att få "domarens val" - av alla ekipage från LKL 1 - Elit!

Hem o lasta om husbilen för att på måndagen åka till Helén o Ditte. Diana o jag var bjudna dit. Måndagen tränade vi på Heléns appellplan, lyx att ha en så fin plan utanför dörren.....
Helén & Tarzan, Ditte & Abby, Diana & Zack, Dio, jag & Shikka varvade träningen.
Helén har gjort enorma framsteg med sin Tarzan sen jag såg dem sist. Ditte var som vanligt duktig i sin träning med Abby. Samma med Diana o Zack. Lilla Dio går superfint.
Tyvärr började det regna så vi var genomblöta när vi var färdiga, men vad gör det......

På kvällen åt o drack vi gott, mycket hundprat o massor av skratt blev det!

På tisdagen for vi till Dittes nya träningshall, mycket bra o fin, här har hon fått slita för att få ordning men har säkert haft god hjälp av sina vänner.
Tack till er båda att vi fick komma o träna både ute o inne.

Onsdagen var det dags för en kvällstävling i Karlskoga! Shikka ganska ofokuserad men är med iallafall. Vi hamnar på första plats.
Lena o Bosse debuterade i LKL 3 - lilla Bosse är nu ELITHUND! Grattis

Torsdagen kommer Diana o Fredrik, vi har 2-dagarstävling på Kristinehamns BK där Diana skulle tävla med Zack på lördagen och debutera med Dio på söndagen.
Vi tränar både torsdagen o fredagen. Lena o Bosse var med på fredagen - Bosse skall debutera i Eliten...

Jag märker upp planen på fredagskvällen, skall vara tävlingsledare båda dagarna, Kjell domare.

Pallen i Elit lördag



Pallen LKL 3 lördagen



Lilla Qayenne med matte Christin står överst på pallen - Grattis (nu gjorde det nog inget att det var jag som "lurade" dig att starta Christin?) Ännu en Elithund i vänkretsen!

På söndgen var det dags för lilla Dio´s debut o det blev en debut vill jag lova. Har sett många LKL 1 hundar men detta var så snyggt o balanserat. De fick 198 poäng!



Grattis Diana o Dio!

För Krollie o Shikka blev det bara promenader under helgen!

Ett reportage om mig o hunderiet har blivit gjort, kul att Hundsporten kommer fram!

18 augusti - Rankingtävling i Kungsörshallen

Uppdelad i två ringar, började med platsen o avslutades med sitt i grupp i andra. Man fick alltså ladda fyra gånger för att gå in.
Lite chockartad bedömning tror jag många tyckte, men vi skulle få känna på "VM o EM" bedömning.

Platsen låg hon nere hela tiden med huvudet! Känns som den träningen funkar nu, de tre sista tävlingarna har hon gjort det.
Vi hade sista startnummer (19) så det blev lite väntan. Första ringen var fjärr, vittring, hopp apport, app.dirigering. Hon kändes super vid uppvärmningen - kliver in - tappar fokus redan där, fjärren blev "skit", vittringen bra, hopp apport håller fast metallen vid tagandet, apportdir. tänker jag inte släppa.....
Efter första halvan ligger vi på 12:e plats.

Lång väntan till andra ringen som består av rutan, inkallning, Z o fritt följ. Här gör hon en kanonruta, ganska bra inkallning, bra Z, fria följet kändes relativt bra men med internationell bedömning dras för minsta lilla så det blev inte så mycket kvar (6,5).

Sista momentet är sitt i grupp - här är hon orolig!

Men vi jobbade iallafall upp oss till en 7:e plats.

1. Maria & Ylle
2. Mona & Marvin
3. Fredrik & Sky

Grattis till er o alla andra som tävlade. Segerresultatet blev 264,5 poäng (säger en del om bedömningen, men en eloge till domarna, de var konsekventa hela dagen)

Kameran är alltid med men ligger alltid kvar i husbilen nu för tiden tyvärr!

Nu blir det träning, träning fram till nästa Rankingtävling som är i Forserum!

Kommentarer
Postat av: Per

Härlig läsning!

2012-08-21 @ 23:33:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0